SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologia uczenia się |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-EEiTP-PU |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Edukacja elementarna i terapia pedagogiczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Głównym celem jest przygotowanie studentów do umiejętnego sterowanie procesem nauczania poprzez wykorzystanie wiedzy z zakresu psychologii poznawczej, neurolingwistyki, psychologii motywowania i aktywizowania uczniów, wspierania ich rozwoju oraz stwarzania środowiska sprzyjającego nauce.
Wiedza z podstaw psychologii ogólnej
Podstawy postrzegania społecznego.
Procesy postrzegania otaczającego świata –elementy psychologii poznawczej
Potrzeby uczniów i sposoby ich realizacji a proces nauczania
Określanie najbliższej strefy rozwoju oraz skutecznych narzędzi i metod nauczania
Rola diagnozy i ewaluacji w procesie nauczania
Sytuacje problemowe w sytuacji edukacyjnej – analiza problemów i projektowanie środowiska sprzyjającego rozwojowi – jak motywować?
Wykład, wykład konwersatoryjny, ćwiczenia własne, key study, prace pisemne, dyskusja problemowa, metoda sytuacyjna, praca w grupach
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: dyskusje, test oraz projekty Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z trakcie semestru.
Melzer, 1999, Wprowadzenie do psychologii
Moir A., Jessel D. (1994). Płeć mózgu. Warszawa: PIW.
Oppermann K., Weber E. (2000). Język kobiet, język mężczyzn. Jak porozumiewać się w miejscu pracy. Gdańsk: GWP.
Pozostała literatura ustalana każdorazowo przez prowadzącego
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 23-05-2018 10:33)