Zapoznanie słuchaczy z podstawową wiedzą z zakresu przedsiębiorczości. Diagnoza i doskonalenie kompetencji osoby przedsiębiorczej. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości oraz omówienie nowoczesnych metod wspierania przedsiębiorczości w szkołach.
Wymagania wstępne
Brak
Zakres tematyczny
Przedsiębiorczość- analiza pojęcia, uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości.
Kompetencje przedsiębiorcze- diagnoza i doskonalenie.
Innowacyjność jako podstawa działań przedsiębiorczych.
Kształtowanie klimatu twórczości, kreatywności i przedsiębiorczości w szkole.
Kształtowanie relacji przedsiębiorczych z interesariuszami placówki oświatowej.
Metody kształcenia
Dyskusja, praca indywidualna, praca zespołowa
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest aktywny udział studenta w dyskusjach na zajęciach.
Literatura podstawowa
Glinka B., Gudkova S., Przedsiębiorczość, Oficyna a WoltersKluwer business, Warszawa 2011.
Fisher R., Ury W., Patton B., Dochodząc do tak. Negocjowanie bez poddawania się, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.
Kotarba-Kańczugowska M., Innowacje pedagogiczne w międzynarodowych raportach edukacyjnych, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2009.
Piecuch T., Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010.
Przedsiębiorczość - Edukacja, red. Z. Zioło i T. Rachwał, Wydawnictwo Nowa Era, Warszawa-Kraków 2012.
West M., Rozwijanie kreatywności wewnątrz organizacji, Warszawa 2001
Literatura uzupełniająca
Andrzejczak A., Przedsiębiorczość w edukacji, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2008.
Nęcka E., Trening twórczości, Gdańsk 2012.
Proctor T. Zarządzanie twórcze, Warszawa 1998.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 17-05-2018 12:50)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.