SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Konstruowanie programu wczesnego wspomagania rozwoju, indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego oraz programu rewalidacji |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-EA-KPA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem oraz zespołem Aspergera |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie |
Wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności dotyczące tworzenia programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (WWRD), indywidualnego programu rewalidacyjno-wychowawczego (IPET) oraz programu rewalidacji
Znajomość podstaw dydaktyki specjalnej
ĆWICZENIA: 1) Podstawy prawne tworzenia programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego oraz programu rewalidacji. 2) Diagnoza funkcjonalna (kompleksowa, wielospecjalistyczna) potrzeb i możliwości dziecka/ucznia jako podstawa opracowywania programu. 3) Zasady tworzenia programu WWRD, IPET, programu rewalidacji. 4) Opracowywanie programu WWRD, IPET, programu rewalidacji. 5) Zasady i sposoby ewaluacji programu WWRD, IPET, programu rewalidacji.
Ćwiczenia: dyskusja, pokaz, metoda projektu, ćwiczenia praktyczne
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z ćwiczeń: praca pisemna - opracowanie wybranego przez studenta programu WWRD, IPET lub programu rewalidacji
Ocena ostateczna: zaliczenie na podstawie przygotowanego programu
1. Akty prawa oświatowego dotyczące organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole oraz organizowania kształcenia uczniów z niepełnosprawnością
2. Chrzanowska I., Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, Kraków 2015
3. Deutsch Smith D., Pedagogika specjalna, Warszawa 2011
4. Pedagogika specjalna, red. W. Dykcik, Poznań 2001
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 17-05-2018 14:19)