SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zarządzanie wartością |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-LogP-ZW |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Logistyka |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Wyposażenie studenta w umiejętności w zakresie: tworzenia i pomiaru wartości oraz reguł apropriacji. Przygotowanie studenta do samodzielnego zarządzania procesem tworzenia wartości w organizacji.
Zaliczony przedmiot z zakresu: mikroekonomii, zarządzania strategicznego i finansów przedsiębiorstw.
Zakres tematyczny wykładu: Wartość jako podstawowa kategoria zarządzania. Typologia wartości w organizacji, standardy wartości. Podstawowe podejścia do procesu tworzenia wartości: łańcuch wartości (Value Chain), sieci wartości (Value Networks) i warsztat wartości (Value Shop). Istota rodzaje nośników wartości oraz możliwości zastosowania ich w analizie procesu tworzenia wartości. Pomiar wartości ze szczególnym uwzględnieniem procesu wyceny. Zarządzanie wartością i efektywnością relacji międzyorganizacyjnych.
Zakres tematyczny ćwiczeń: Omówienie zasad zaliczenia przedmiotu oraz formy projektu zaliczeniowego. Przydzielenie projektów. Identyfikacja nośników wartości w badanych jednostkach. Wycena podmiotu lub projektu za pomocą metody wybranej przez prowadzącego. Prezentacja projektów.
Wykład: wykład konwencjonalny z elementami wykładu konwersatoryjnego.
Ćwiczenia: metoda projektu, praca z książką, praca z dokumentem źródłowym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny z obu form zajęciowych. Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią arytmetyczną oceny z wykładu i projektu (50% wykład, 50% projekt).
1.Nita B., Metody wyceny i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2007.
2.Mazur K., Tworzenie i przywłaszczanie wartości. Perspektywa relacji pracownik - organizacji, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra, 2011.
3. Łada M., Kozarkiewicz A., Zarządzanie wartością projektów, Wydawnictwo Beck, Warszawa 2010.
4. Rappaport A., Wartość dla akcjonariuszy. Poradnik menedżera i inwestora, WIG-Press, Warszawa, 1999
1.Zarzecki D., Metody wyceny przedsiębiorstw. Zarys teorii a praktyka. Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, 1999.
2.Jaki A., Wycena i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa, Oficyna Wolters Kluwer business, Kraków, 2008.
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Karolina Mazur, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 23-04-2019 23:07)