SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zarządzanie rozwojem zrównoważonym |
Kod przedmiotu | 14.8-WZ-LogP-ZRZ |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Logistyka |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy na temat determinantów wdrażania rozwoju zrównoważonego (trwałego, samopodtrzymującego się) jako wyzwania dla obecnych i przyszłych pokoleń, ze szczególnym uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju na poziomie lokalnym i regionalnym.
Brak
Program wykładów:
Geneza i definicja pojęcia rozwój zrównoważony (ekorozwój, samopodtrzymujący się, trwały rozwój). Koncepcja rozwoju zrównoważonego a wzrost gospodarczy. Gospodarka konsumpcja zrównoważona. Wskaźniki zrównoważonego rozwoju. Wyzwania stawiane organizacjom XXI wieku w kontekście zrównoważonego rozwoju na poziomie lokalnym i regionalnym jak również krajowym i globalnym. Zintegrowana Polityka Produktowa (ZPP) i jej zasady – myślenie w kategoriach cyklu życia (LCA). Odpowiedzialność producenta za wyrób – zrównoważona produkcja i konsumpcja.
Program ćwiczeń audytoryjnych (laboratorium):
Program ćwiczeń audytoryjnych: Rozwój zrównoważony w praktyce, metodologia LCA zdefiniowana w normach ISO 14040x; Problematyka eko-etykietowanie produktów, zapoznanie się zasadami prowadzenia procedury ekologicznej oceny cyklu życia z wykorzystaniem narzędzi informatycznych
Metody podające: wykład konwencjonalny
Metody poszukujące: zajęcia realizowane są w trybie stacjonarnym i/lub zdalnym, z wykorzystaniem pracy w grupach projektowych
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunki zaliczenia
Podstawowym warunkiem uzyskania wpisu jest obecność na zajęciach. Studenci zobowiązani są do aktywnego i systematycznego uczestniczenia w wykładach i laboratoriach. W przypadku nieobecności wynikłych z ważnych przyczyn należy uzgodnić z prowadzącym sposób odrobienia zaległego laboratorium.
Wykład: Egzamin ma postać ustną lub pisemną, uzyskanie pozytywnej oceny wymaga udzielenia przynajmniej 60% poprawnych odpowiedzi na pytania otwarte.
Laboratorium: Warunkiem zaliczenia laboratorium jest zrealizowanie wszystkich zadań projektowych oraz uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium ustnego lub pisemnego, którego celem jest sprawdzenie teoretycznej wiedzy studenta związanej z realizowanymi zadaniami projektowymi.
Kolokwium realizowane jest na zasadzie testu wyboru wielokrotnego lub kolokwium z pytaniami otwartymi w formie ustnej lub pisemnej określonej przez prowadzącego.
Pozytywną ocenę otrzymuje student, który odpowiedział poprawnie na co najmniej 60% pytań. Projekty w postaci pisemnej realizowane są w grupach 2-5 osobowych.
Podstawą ustalenia oceny końcowej jest średnia ważona z udziałem 60% oceny z egzaminu oraz 40% oceny z ćwiczeń. Średnią ważoną zaokrągla się do dwóch miejsc po przecinku. Ocena końcowa ustalona jest na podstawie średniej ważonej zgodnie z zasadą: od 3,0 do 3,24 – dostateczny, od 3,25 do 3,74 – dostateczny plus, od 3,75 do 4,24 – dobry, od 4,25 do 4,74 – dobry plus, od 4,75 – bardzo dobry.
Zmodyfikowane przez dr Paweł Szudra (ostatnia modyfikacja: 20-04-2020 11:53)