SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zarządzanie kreatywnością pracowników |
Kod przedmiotu | 04.0-WZ-ZarzP-ZKP |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Egzamin |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką dotyczącą kreatywności pracowników oraz rozwinięcie umiejętności i kompetencji w zakresie wyzwalania/wzmacniania kreatywności pracowników w organizacji.
Uzyskanie zaliczenia na min. ocenę dostateczną z przedmiotu: Zarządzanie zasobami ludzkimi realizowanego w semestrze II.
W ramach prowadzonych wykładów: Kreatywność pracowników i jej źródła. Cechy osoby kreatywnej. Bariery kreatywności. Od zarządzania wiedzą w organizacji do wzbudzania i rozwijania kreatywności pracowników. Metody intensyfikowania kreatywności pracowników: benchmarking, synektyka i inne. „Obrazy” problemów ułatwieniem dla rozwijania kreatywności. Mind map jako metoda kreowania pomysłów, innowacji. Modele procesu innowacji, jego fazy. Kultura organizacyjna sprzyjająca i niesprzyjająca kreatywności. Metody kształtowania kultury sprzyjającej kreatywności. Myślenie sieciowe służące rozwijaniu kreatywności. Rozwiązania strukturalne szansą na intensyfikację kreatywności.
W ramach prowadzonych ćwiczeń: Kreatywność pracowników i jej źródła. Cechy osoby kreatywnej. Zarządzanie wiedzą a kreatywność pracowników. Metody intensyfikowania kreatywności pracowników. Metody redefiniowania problemów. Rola menedżera w wyzwalania kreatywności pracowników. Myślenie sieciowe służące rozwijaniu kreatywności. Rozwiązania strukturalne a kreatywność członków organizacji.
Wykład - konwencjonalny
Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, praca z książką (artykułem), zadania warsztatowe
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunki zaliczenia dla ćwiczeń (K_U04, K_U06, K_U011, K_U10, K_U12, K_K04):
Ocena końcowa zależy od liczby uzyskanych punktów z kolokwium i zadań. Progi dla poszczególnych ocen: 60%- dostateczny, 65%- dostateczny plus; 70%- dobry; 80% - dobry plus, 90% - bardzo dobry.
Warunki zaliczenia dla wykładów (K_W08, K_W12, K_K02_K_K04): egzamin pisemny – pytania otwarte. Ocena zależy od liczby uzyskanych punktów. Progi dla poszczególnych ocen: 60%- dostateczny, 65% dostateczny plus; 70% dobry; 80% - dobry plus, powyżej 90% - bardzo dobry.
Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń. Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i egzaminu.
Zmodyfikowane przez dr Marta Moczulska (ostatnia modyfikacja: 08-05-2019 11:25)