SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki 2 |
Kod przedmiotu | 09.1-WZ-ZarzP-JN2 |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie języka obcego na poziomie B1 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej.
Słuchanie i mówienie: student potrafi odebrać i przekazać większość informacji pojawiających się w trakcie normalnego dnia pracy, może brać udział w typowych spotkaniach i zebraniach dotyczących znanych mu tematów, wyrażać własną opinię popartą argumentacją.
Czytanie: rozumie standardowe formy korespondencji, takie jak zamówienia, zażalenia, prośby i ustalenia, rozumie zasadniczą treść sprawozdań i raportów, rozumie instrukcje, procedury, polecenia w zakresie swoich kompetencji zawodowych, potrafi korzystać z tekstów specjalistycznych z wykorzystaniem słownika.
Pisanie: potrafi prowadzić standardową korespondencję, potrafi napisać prosty raport, wymagający korekty językowej, potrafi sporządzić proste instrukcje, zarządzenia bądź sformułować procedury.Opanowanie języka obcego na poziomie B1 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej.
Słuchanie i mówienie: student potrafi odebrać i przekazać większość informacji pojawiających się w trakcie normalnego dnia pracy, może brać udział w typowych spotkaniach i zebraniach dotyczących znanych mu tematów, wyrażać własną opinię popartą argumentacją.
Czytanie: rozumie standardowe formy korespondencji, takie jak zamówienia, zażalenia, prośby i ustalenia, rozumie zasadniczą treść sprawozdań i raportów, rozumie instrukcje, procedury, polecenia w zakresie swoich kompetencji zawodowych, potrafi korzystać z tekstów specjalistycznych z wykorzystaniem słownika.
Pisanie: potrafi prowadzić standardową korespondencję, potrafi napisać prosty raport, wymagający korekty językowej, potrafi sporządzić proste instrukcje, zarządzenia bądź sformułować procedury.
Opanowanie języka obcego na poziomie A2+
1/ Prowadzenie sprzedaży: reklama, sprzedaż i kupno, prowadzenie negocjacji, negocjowanie za pośrednictwem korespondencji, rynek sprzedaży; 2/ Organizacje w biznesie: przedsiębiorcy, typy przedsiębiorstw, udział w zebraniach i spotkaniach; pisanie planu zebrania oraz sprawozdania; 3/ Giełda: analiza trendów na giełdzie, prowadzenie negocjacji: składanie ofert, ustalanie terminów; opisywanie wykresów informacji graficznej i tabel, inwestowanie na giełdzie 4/ Globalizacja: konsekwencje globalizacji, system franchisingu, prowadzenie działalności w ramach franchisingu, pisanie raportu z zaleceniami 5/ prowadzenie działalności gospodarczej w dobie globalizacji.
Metodyka komunikacyjna nauczania języka obcego, korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych, tłumaczenie.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Weryfikacja: uzyskanie co najmniej 60% w wynikach testów oraz w ramach bieżącej kontroli na zjęciach (K_U07).
niemiecki
Gurgul M., Jarosz A., Jarosz J., Deutsch für Profis- branża ekonomiczna, Lektorklett, Poznań, 2013.
Jansche K.,Deutsch Lesen und Verstehen, Teksty o tematyce społeczno-ekonmicznej, Wagros, 2003.
niemiecki
Braunert J.,Schlenker W., Unternehmen Deutsch. Grundkurs, Kurs- und Lehrbuch, Lektor Klett, 2010.
Becker N., Braunert J., Alltag ,Beruf & Co., Hueber, 2010.
Internet- Lehrmaterialien für Wirtschaftssprache- schubert-verlag.de
Krause W., Geschäftskontakte, Langenscheidt, 2003.
Rohmann L., Eurolinqua Deutsch 2, Cornelsen,2000.Braunert J.,Schlenker W., Unternehmen Deutsch. Grundkurs, Kurs- und Lehrbuch, Lektor Klett, 2010.
Becker N., Braunert J., Alltag ,Beruf & Co., Hueber, 2010.
Internet- Lehrmaterialien für Wirtschaftssprache- schubert-verlag.de
Krause W., Geschäftskontakte, Langenscheidt, 2003.
Rohmann L., Eurolinqua Deutsch 2, Cornelsen,2000.
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Joanna Zarębska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 19-04-2019 20:24)