SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Seminarium dyplomowe |
Kod przedmiotu | 13.9-WB-BTP-SD-S-S14_pNadGenK3A90 |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Biotechnologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 6 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Seminarium | 45 | 3 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu (zajęcia seminaryjne; dyskusje, przygotowanie merytoryczne w ramach tematyki prac dyplomowych, prezentacje i omawianie wyników badań w ramach własnych prac dyplomowych jest wykształcenie u studenta zdolności samodzielnego analizowania, definiowania, formułowania, identyfikowania, interpretowania, koordynowania, nazywania, objaśniania, podsumowywania, opisywania, rozpoznawania, rozróżniania, stosowania, sporządzania, szacowania, tworzenia, tłumaczenia, wyjaśniania procesów i zagadnień związanych z prowadzonymi przez siebie eksperymentami w ramach własnych prac magisterskich. Podczas dyskusji, następującej po prezentowaniu własnych hipotez, częściowych wyników badań własnych i/lub innych autorów, student zapoznaje się z aspektami poruszanych zagadnień, rozwija je w wyniku wspólnych dyskusji, tworzy nowe aspekty ujęć danego tematu.
Student definiuje pojęcia i zagadnienia związane z całokształtem procesów wchodzących w zakres jego pracy badawczej i ich wielostronnych efektów. Student dokonuje odpowiedniej analizy wiadomości zdobytych na wykładach i zajęciach seminaryjnych, wyciąga właściwe wnioski i umiejętnie wykorzystuje dane wynikowe w praktyce, diagnostyce, etc. Zamierzeniem kursu jest ponadto wspólne zaznajomienie się wszystkich uczestników z podstawowymi aspektami wiedzy w omawianym zakresie podjętych przez nich własnych tematów prac dyplomowych.
Wymagania wstępne:
Właściwa interpretacja i rozumienie roli procesów biologicznych w kształtowaniu stanu (kondycji) organizmu w zróżnicowanych warunkach stresu środowiskowego. Wymagana jest znajomość podstawowych prawidłowości w zakresie biologii i medycyny (również biologii medycznej) oraz reguł, wchodzących w zakres badań biologiczno-medycznych, biotechnologii, ekofizjologii, genetyki, immunologii, biochemii medycznej i innych dyscyplin, związanych z tematyką realizowanych prac magisterskich.
Zakres tematyczny przedmiotu:
Zgodnie z zakresem tematyki prowadzonych prac licencjackich.
Metody kształcenia:
Prezentacje multimedialne uczestników seminarium, dyskusja i konwersatoria, podczas których odbywają się stałe kolokwia (=rozmowy ze studentem), podczas konwersatoriów, seminariów i zajęć praktycznych (przy komputerze). Pod koniec cyklu zajęć kolokwium końcowe (koniec semestru) ze znajomości zagadnień obejmujących treści poszczególnych zagadnień, będących przedmiotem seminariów w trakcie trwania semestru (z zakresu merytorycznego tematyki seminarium i konwersatoriów). Podczas realizacji zajęć praktycznych przeprowadzane są systematycznie kolokwia (rozmowy), co pozwoli na ciągłą rejestrację i ocenę bieżącego przygotowania do zajęć i aktywności studenta podczas ich trwania. Stanowi to podstawę do zaliczenia poszczególnych zajęć i całego seminarium mgr.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunki zaliczenia:
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu:
Zaliczenie seminarium polega na uzyskaniu pozytywnej oceny z czynnego uczestnictwa w seminariach (konwersatoria, zajęcia praktyczne) stanowi forma zaliczenia seminarium (zal.-ocena). Składają się na nią pozytywne oceny z poszczególnych seminariów, przeprowadzonych podczas semestru oraz oceny prezentacji ustnej wybranego zagadnienia. Ponadto każdy ze studentów jest oceniany na podstawie rozmów (kolokwium) sprawdzających przygotowanie do zajęć.
Podczas semestru odbywają się stałe rozmowy ze studentem, podczas konwersatoriów, seminariów i zajęć praktycznych. Pozwala to na ciągłą rejestrację i ocenę bieżącego przygotowania do zajęć i aktywności studenta podczas ich trwania. Pod koniec cyklu zajęć kolokwium końcowe (koniec semestru) ze znajomości zagadnień obejmujących treści seminariów i zajęć konwersatoryjnych.
Literatura podstawowa:
Zgodnie z tematyką badawczą prowadzonych przez magistrantów prac doświadczalnych (laboratoryjnych i terenowych); podręczniki akad., prace oryginalne, artykuły przeglądowe, zawarte w czasopismach i bazach danych bibl. (www. – np. PubMed, Elsevier, Springer, Ross and Wilson, Studentconsult, Wiley, etc.) oraz źródłach internetowych.
Literatura uzupełniająca:
Zgodnie z tematyką badawczą prowadzonych przez magistrantów prac doświadczalnych (laboratoryjnych i terenowych); podręczniki akad., prace oryginalne, artykuły przeglądowe, zawarte w czasopismach i bazach danych bibl. (www. – np. PubMed, Elsevier, Springer, Ross and Wilson, Studentconsult, Wiley, etc.) oraz źródłach internetowych.
Zmodyfikowane przez dr Andrzej Jurkowski (ostatnia modyfikacja: 31-05-2019 11:13)