SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Self Management - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Self Management
Kod przedmiotu 04.0-WZ-P-SM-S19
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek WEiZ - oferta ERASMUS
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Renata Maciejewska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Career and Professional Development coaching helps people choose, change and advance their career goals. Discover Self Identify your strengths, skills, interests, personality and style. Get “Unstuck” – Take Action Resume writing, interviewing, job search help and more. Explore Occupations Research and identify careers and jobs that fit your needs. Through workshops, coaching and lots of pratice, participants learn “hands-on, how to” career management. Detailed instructions that are instantly applicable in “the real world”. Everything is explained in “plain English” with the structure to keep candidates on track, plus plenty of examples and templates to fellow.

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

Leadership Coaching Workshop: The leadership challenge focuses on how to be a successful leader. Through interaction, coaching and lots of pratice, participants learn key coaching skills, including : -Listening Actively -Asking Empowering Questions -Designing Actions -Following Up Using coaching skills, you will be able to support people to : - Gain focus - Move from vision to action - Achieve goals faster - Make better decisions - Broaden perspectives for innovative solutions - Learn new skills to take the next step - Contextualize efforts This in turn results in increased effectiveness, more teamwork, higher morale, longer retention of people and greater impact.

Metody kształcenia

PowerPoint presentation, discussion, essay.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Exercises: Making video curiculum vitae project.

Lecture: Activity at the lecture, correctly made written works.

Literatura podstawowa

Miller W.R., Baca J., C'de Matthews D.B., Personal Values Card Sort, Wilbourne University of New Mexico, 2001.

http://en.wikipedia.org/wiki/William_James#Jamesian_theory_of_self

http://aha44.pl/content/view/2680/33/

Singht M., Waddell D., E-business Innovation and Change Management, Idea Group Inc. (IGI) 2004

Literatura uzupełniająca

Kanter R.M., The Change Masters, 1994

Beresh R., The Holstee Manifesto, https://www.holstee.com/pages/manifesto

Uwagi

-


Zmodyfikowane przez dr Renata Maciejewska (ostatnia modyfikacja: 05-05-2019 16:36)