SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Rodzaje dziennikarstwa II (dziennikarstwo śledcze i interwencyjne) |
Kod przedmiotu | 15.1-WH-DiksD-RDSil-S17 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wiedza: zapoznanie studenta ze specyfiką dziennikarstwa śledczego oraz statusem i profilem dziennikarza śledczego, z problemami tego wymagającego rodzaju dziennikarstwa oraz perspektywami rozwoju.
Umiejętności: kształcenie i rozwijanie technik wypracowanych przez dziennikarzy śledczych w celu zdobywania, weryfikowania, selekcjonowania informacji oraz opracowywania, tworzenia i prezentowania materiałów przeznaczonych do publikacji.
Kompetencja: uwrażliwienie studenta na misyjną funkcję mediów masowych, uświadomienie wagi dziennikarstwa śledczego jako formy kontroli praworządności.
brak
Dziennikarstwo śledcze jako fundament IV władzy w społeczeństwach demokratycznych. Specyfika warsztatu dziennikarza śledczego – źródła informacji, sposoby ich weryfikowania i selekcjonowania oraz formy publikacji. Gatunki dziennikarstwa obywatelskiego. Historia dziennikarstwa śledczego na świecie i w Polsce. Najsłynniejsze śledztwa dziennikarskie. Studium przypadku: reportaże śledcze „Dużego Formatu”.
Metody warsztatowe obejmują zróżnicowane ćwiczenia, kształtujące specyficzne kompetencje dziennikarskie (poznawcze, językowo-stylistyczne, argumentacyjne, konwersacyjne, techniczne). Uczestnicząc w nich aktywnie na kolejnych etapach, student tworzy swoje portfolio, w którym gromadzi materiały z zakresu określonego rodzaju dziennikarstwa. Zakłada się, że część z tych materiałów zostanie opublikowana. Portfolio zaś ma służyć jako prezentacja dorobku dla przyszłego pracodawcy.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
brak
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 15-06-2019 14:03)