SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Słuchanie ze zrozumieniem |
Kod przedmiotu | 09.1-WH-FGP-SZZ-K-S14_pNadGenJABDQ |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia germańska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | niemiecki |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest doskonalenie sprawności słuchania ze zrozumieniem jako umiejętności receptywnej ze szczególnym uwzględnieniem metod ‘skutecznego’ lub pasywnego słuchania (globalnego, selektywnego etc.), w którym zasadniczą rolę odgrywa praca z treścią słuchanych tekstów.
Kolejnym celem przedmiotu jest rozwijanie technik słuchania jako sprawności aktywnej, w której student świadomie koncentruje uwagę na warstwie językowej słuchanego tekstu, w tym jego cechach gramatycznych, strukturach leksykalnych oraz właściwościach fonetycznych. Ma to na celu wykorzystanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem do formułowania własnych wypowiedzi (umiejętność produktywna).
brak
Treści z zakresu ogólnej kompetencji poznawczej ogniskujące się wokół aktualnych zagadnień i obszarów życia codziennego oraz tematów i rytuałów komunikacji międzyludzkiej, aspektów polityczno-kulturowych życia społecznego oraz wiedzy krajo- i kulturoznawczej rodzimego i docelowego obszaru językowego.
Pogadanka, dyskusja, praca z tekstem, z podręcznikiem i nośnikami multimedialnymi, ćwiczenia utrwalające (ustne i pisemne), ćwiczenia produkcyjne (tworzenie wypowiedzi ustnych i pisemnych); formy socjalne: praca indywidualna, w grupach, w parach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
WARUNKI ZALICZENIA:
Przygotowanie i aktywność słuchaczy na zajęciach, progresja kompetencji językowych, zaliczenie pisemnych kolokwiów sprawdzających.
O doborze źródeł decyduje każdorazowo nauczyciel akademicki prowadzący zajęcia.
Zmodyfikowane przez dr Marta Ratajczak (ostatnia modyfikacja: 31-05-2019 10:56)