SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wiedza o instytucjach europejskich |
Kod przedmiotu | 14.6-WH-FGP-WIE-Ć-S14_pNadGenQ5WFQ |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia germańska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | język niemiecki w komunikacji zawodowej |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | niemiecki |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Przedmiot Wiedza o instytucjach europejskich jest częścią bloku specjalizacyjnego Język w administracji, handlu i usługach. W związku z tym nadrzędnym celem tego przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę na temat funkcjonowania systemu politycznego w Unii Europejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości przełożenia wiedzy teoretycznej na rynek pracy i sytuację zawodową.
Znajomość języka niemieckiego na poziomie B2.
W ramach zajęć przewidziano przekazanie wiedzy na temat teorii organizacji międzynarodowych i ich roli we współczesnym świecie, zapoznanie studentów z typologią i zasadami członkostwa w organizacjach międzynarodowych, analiza etapów integracji europejskiej po drugiej wojnie światowej, przekazanie wiedzy na temat struktury instytucjonalnej i kompetencji Unii Europejskiej, wyrobienie umiejętności prawidłowego stosowania i tłumaczenia terminologii unijnej, wyrobienie umiejętności krytycznej oceny działania organizacji międzynarodowych, rozwinięcie umiejętności korzystania z literatury przedmiotu pozwalające na rozróżnianie organizacji międzyrządowych od międzynarodowych, na opis struktury organizacji międzynarodowych i charakterystykę ich kompetencji w kontekście rynku pracy i orientacji zawodowej.
Wykład konwersatoryjny, metoda projektu, praca z dokumentem źródłowym, gry dydaktyczne, praca w grupach, dyskusja, prezentacja w programie Power-Point.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Systematyczny i aktywny udział w zajęciach. Zaliczenie końcowe.
brak
Zmodyfikowane przez dr Piotr Krycki (ostatnia modyfikacja: 31-05-2019 11:27)