SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyczna nauka języka niemieckiego V |
Kod przedmiotu | 09.1-WH-FGP-PN5-18 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia germańska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 6 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | niemiecki |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyczna nauka języka niemieckiego V - Pisanie - Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Praktyczna nauka języka niemieckiego V -Ćwiczenia z tekstem - Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Praktyczna nauka języka niemieckiego V - Konwersacje - Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem modułu jest równomierne wykształcanie i pogłębianie czterech głównych kompetencji językowych: sprawności mówienia i słuchania oraz czytania i pisania. Studenci powinni świadomie i systematycznie doskonalić swoje umiejętności komunikacyjne oraz praktyczne opanowanie różnych podsystemów języka niemieckiego.
W skład modułu wchodzą następujące elementy (sprawności):
Pisanie,
Ćwiczenia z tekstem,
Konwersacje.
Oczekiwany poziom opanowania języka po ukończeniu kursu: C1.1
Znajomość języka niemieckiego na poziomie B2.1.
- tematyka związana z życiem codziennym
- zawód i praca zawodowa
- tematyka związana z aktualnymi wydarzeniami kulturalnymi, politycznymi i gospodarczymi
- tematyka związana z krajami niemieckojęzycznymi
Metoda sytuacyjna, metoda przypadków, praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, burza mózgów, giełda pomysłów, dyskusja (panelowa, okrągłego stołu, wielokrotna), debata.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu są: regularna obecność i aktywność na zajęciach, uzyskanie pozytywnej oceny/ocen z kolokwium, testów, zadań domowych, prac pisemnych przygotowywanych na zajęciach oraz w ramach indywidualnych i/lub grupowych prac domowych.
Aktiv lesen! : Methodentraining für die Arbeit mit Sachtexten / erarb. von Ida Hackenbroch-Krafft und Evelore Parey ; hrsg. von Johannes Diekhans. - Paderborn : Schöningh, cop. 2004.
Argumentieren ohne Probleme : pro & contra Themen / Ewa Maria Rostek. - Poznań : "Wagros", cop. 2007.
Deutsch : ćwiczenia tematyczne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko... / Małgorzata Rogalska. - Poznań : "Wagros", cop. 2004.
Deutsch : sprechen ohne Probleme / Anna Wagner. - Poznań : "Wagros", cop. 2003.
Deutsch im interkulturellen Dialog B2 / Ružena Kozmová [et al.]. - Plovdiv : Lettera Verlag, 2009.
Dreimal Deutsch : in Deutschland, in Österreich, in der Schweiz / von Uta Matecki ; unter Mitarb. von Stefan Adler. - Stuttgart : Ernst Klett Sprachen, cop. 2000.
Eurolingua Deutsch : Einstufungstest mit Lösungsschlüssel / [von Christina Kuhn]. - Berlin : "Cornelsen", cop. 1999.
Hörverstehen : 18 Vorträge mit Übungen und methodischen Hinweisen / Claudia Wiemer, Dietrich Eggers, Gabriele Neuf. - 2. Aufl. - Ismaning : Max Hueber Verlag, 2001.
Idial für Polen : Deutsch für polnischsprachige Studenten B2 / Tadeusz Zuchewicz, Zbigniew Adaszyński, unter Mitarb. von Joanna Zuchewicz. - Zielona Góra : SandMedia, 2009.
Mit Spielen Deutsch lernen : Spiele und spielerische Übungsformen für den Unterricht mit ausländischen Kindern, Jugendlichen und Erwachsenen / Anne Spier ; mit Zeichnungen von Wiebke Wagenführ und einem Vorwort von Richard Göbel. - [11. Aufl.]. - Berlin : Cornelsen Scriptor, 2002.
Backhaus, Anke / Sander, Ilse / Skrodzko, Johanna (2012): Mittelpunkt. Intensiver schriftlicher und mundlicher Ausdruck. B2/C1. Textsorten fur Studium und Beruf. Klett Verlag.
Bayerlein, Oliver / Buchner, Patricia (2015): Campus Deutsch. Lesen. Hueber Verlag.
Buchner, Patricia (2015): Campus Deutsch. Schreiben. Hueber Verlag.
Aktualne tematy i teksty prasowe / internetowe, dotyczące bieżących wydarzeń z różnych dziedzin życia społecznego.
Zmodyfikowane przez dr Piotr Krycki (ostatnia modyfikacja: 11-06-2019 21:10)