SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Electronic advertising project - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Electronic advertising project
Kod przedmiotu 15.3-WE-BizElP-EAP-Er
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Biznes elektroniczny
Profil praktyczny
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr inż. Łukasz Hładowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Projekt 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Teaching the principles of practical creation of marketing medias. Giving the principal skills in acquisition and digital processing for the digital pictures, video and audio.

Giving the principal skills in the online publishing of the media content.

Wymagania wstępne

Pass of the Digital advertising class prior to the enrollment for the course.

Zakres tematyczny

Making a digital video about a topic and business requirements given by the instructor. The video must include:

  • practical use of the greenscreen,
  • proper selection and use of fonts, taking into account the rules of typography,
  • correct mixing of the sound, including noise reduction and ensuring an appropriate volume levels.

Creating a leaflet that supports the topic of the video. The work must include:

  • photographs taken by the course participant,
  • proper processing of the photographs in accordance with the business requirements,
  • proper color management throughout the process.

Working with assets with a particular emphasis for the copyright.

Metody kształcenia

Project - practical work at the computer lab and self-study and work at home

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Project - the final grade is calculated as a weighted average for all course elements and its presentation. Weights of grade are: 25% for visual side of the project, 50% - adherence to the business goals and copyright, 25% - technical correctness of prepared materials.

Literatura podstawowa

  1. The Non-Designer's Design Book, Williams, R., Peachpit Press, 4th Edition, 2014,

  2. Ball, J., Carman, R., From Still to Motion: A photographer’s guide to creating video with your DSLR, Ball, J., Harrington, R.,  Carman, R., Gottshalk, M., New Riders, 2010,

  3. Freeman M., The Complete Guide to Light & Lighting in Digital Photography, Lark Photography Book, 2006

Literatura uzupełniająca

  1. Varis, L., The Complete Guide to Digitally Lighting, Photographing, and Retouching Faces and Bodies, Sybex, 2010,

  2. Katz, B. Mastering Audio, Third Edition: The Art and the Science, Focal Press, 2013.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Marcin Mrugalski, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 24-04-2020 14:51)