SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Performance Management |
Kod przedmiotu | 04.3-WZ-EkoP-PM |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Ekonomia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Egzamin |
Laboratorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest nabycie przez studenta umiejętności zarządzania za pomocą wskaźników o charakterze efektywnościowym
Zaliczone przedmioty z zakresu: mikroekonomii, rachunkowości, finansów przedsiębiorstw, zarządzania.
Zakres tematyczny wykładu:
Istota efektywności i jej pomiaru w gospodarce. Tradycyjne mierniki efektywności. Założenia podejścia Perfomance Measurement and Management (PMM). System PMM – miary efektywności, metryki, zestawy metryk i systemy. Istota i zastosowanie Strategicznej Karty Wyników. Kluczowe wskaźniki sukcesu (key performance indicatiors - KPI). Pomiar efektywności w zakresie finansów. Mierniki związane z relacją z klientami. Wskaźniki rynku. Efektywność operacyjna w organizacji. Analiza efektywności w zakresie relacji z pracownikami. Mierniki stosowane w zakresie ochrony środowiska i społeczeństwa (CSR). Mierniki w zakresie kapitału intelektualnego. Mierniki efektywności i jakości relacji. Zastosowanie informatyki w zakresie PMM.
Zakres tematyczny ćwiczeń:
Omówienie zasad zaliczenia przedmiotu oraz projektu zaliczeniowego. Projekt o charakterze analitycznym polegający na zaprojektowaniu własnego systemu analizy efektywności i zastosowaniu go. Prezentacja projektów.
Wykład konwencjonalny z elementami wykładu konwersatoryjnego, ćwiczenia grupowe, metoda projektu
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena z wykładu:
Egzamin w formie testu z pytaniami zamkniętymi i otwartymi.
Ocena laboratorium:
Obserwacja i ocena umiejętności praktycznych studenta oraz cena za projekt.
1. Łobos K. (red.) (2017), Podstawy kształtowania efektywności przedsiębiorstw, Difin, Warszawa.
2. Kasiewicz S., Rogowski W., Kicińska M. (2006), Kapitał intelektualny. Spojrzenie z perspektywy interesariuszy. Wolters-Kluwer, Kraków.
3. Marr B. (2012) , Key Performance Indicators: The 75+ Measures Every Manager Needs to Know. Financial Times/ Prentice Hall
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Karolina Mazur, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 28-04-2020 13:05)