SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Warsztaty metodyczne |
Kod przedmiotu | 16.1-WB-P-WM-N20 |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne i gimnastyka korekcyjna |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 20 (w tym jako e-learning) |
1,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie merytoryczne w zakresie prowadzenia zajęć ruchowych na różnych etapach edukacji.
Znajomość zagadnień dotyczących rozwoju somatycznego i motorycznego człowieka oraz pedagogicznych i psychologicznych aspektów rozwoju.
Opracowywanie konspektów lekcyjnych, samodzielne prowadzenie zajęć ruchowych przez studentów. Hospitowanie lekcji przez studentów. Poznanie potrzeby edukacji permanentnej w odniesieniu do aktywności fizycznej.
Analiza dokumentów, metoda podająca, poglądowa, słownego ujęcia ruchu, metoda problemowa, praca w grupach, dyskusja problemowa.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Efekty kształcenia będą weryfikowane podczas samodzielnego prowadzenia lekcji wf oraz w trakcie odbywanej praktyki pedagogicznej w szkole. Warunkiem pozytywnego zaliczenia przedmiotu jest opracowanie konspektów lekcji i przeprowadzenie zajęć ruchowych.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
1. Gniewkowski W., Wlaźnik K.,1991, Proces wychowania fizycznego w klasach początkowych. WSiP, W-wa,
2. Strzyżewski S.,1997, Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej. WSiP, Warszawa,
3. Sulisz S.,1991, Wychowanie fizyczne w szkole podstawowej. WSiP, Warszawa,
4. Tatarczuk J.,2001, Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej, s. 1-138, WSP, Zielona Góra
5. Dobosz J. 2014, Diagnoza kondycji fizycznej dzieci i młodzieży, Narodowe centrum Badania Kultury Fizycznej, www.ncbkf.pl
6. Kierczak U., 2012, Metoda projektów w pracy nauczyciela wychowania fizycznego : praktyczny przewodnik, Kraków.
7. Pańczyk Wł., Warchoł K., 2008, W kręgu teorii, metodyki i praktyki współczesnego wychowania fizycznego, Rzeszów.
8. Czasopisma i podręczniki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ (bazy danych w układzie alfabetycznym) http://www.bu.uz.zgora.pl/
1. Lider
2. Kultura fizyczna
3. Wychowanie fizyczne i zdrowotne
Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 05-06-2020 03:36)