Zapoznanie studentów z podstawami dydaktyki ogólnej i dydaktyki medyczne.
Przekazanie wiedzy z zakresu strategii nauczania i projektowania dydaktycznego.
Przygotowanie absolwentów do projektowania oraz przeprowadzania profesjonalnego szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy, kwalifikowanej pierwszej pomocy lub promocji zdrowia dla wybranej grupy odbiorców.
Uświadomienie studentom znaczenia powszechnego, profesjonalnego szkolenia szerokiej grupy odbiorców.
Wymagania wstępne
Obecność obowiązkowa.
Zakres tematyczny
Cele i zadania dydaktyki ogólnej i dydaktyki medycznej.
Proces kształcenia , warunki organizowania i planowania działalności dydaktycznej i własnego rozwoju.
Cele kształcenia,zasady, metody i środki dydaktyczne. Wybrane strategie kształcenia.
Technologia kształcenia- wykorzystanie dostępnych programów do przygotowania profesjonalnych szkoleń różnorodnych grup odbiorców.
Projektowanie działalności dydaktycznej i opracowywanie konspektów do różnych form zajęć. Opracowanie narzędzi kontroli i oceny. Wskaźniki skuteczności nauczania.
Opracowanie programu kursu/ szkolenia dla wybranej grupy odbiorców.
Opracowanie plakatu promującego zasady udzielania pierwszej pomocy.
Przeprowadzenie zajęć dydaktycznych"próbnych" z zakresu przygotowanych konspektów.
Przeprowadzenie zajęć dla grupy odbiorców w wybranej placówce:przedszkole, szkoła- pod nadzorem nauczyciela akademickiego.
Metody kształcenia
Burza mózgów, ćwiczenia, dyskusja, pokaz, praca w grupie, rozwiązywanie zadań, wykład, wykład z prezentacją multimedialną.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
WYKŁAD: egzamin pisemny
obecność na wykładach,uczestniczenie w dyskusji, uzyskanie 60 % punktów z testu mieszanego pisemnego.
ĆWICZENIA: obserwacja pracy studenta, odpowiedź ustna
przygotowanie konspektów do wybranych zajęć teoretycznych i praktycznych, przeprowadzenie zajęcia dydaktycznego próbnego i zajęć pod nadzorem dla wybranej grupy odbiorców
Literatura podstawowa
Półturzycki J., Dydaktyka dla nauczycieli, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012.
Kupisiewicz Cz., Podręcznik akademicki, Wyd. Impuls Kraków 2012.
Literatura uzupełniająca
Bereźnicki F., Podstawy dydaktyki, Wyd. Impuls, Kraków 2007.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr n. med. Sybilla Brzozowska-Mańkowska (ostatnia modyfikacja: 31-01-2021 13:03)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.