SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Budowa zespołu handlowego |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-ZSPD-BZHA |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie sprzedażą |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład i ćwiczenia | - | - | 8 (w tym jako e-learning) |
0,53 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy/uczestników ze znaczeniem efektywnych zespołów pracowniczych w kontekście funkcjonowania działu sprzedaży; przekazanie wiedzy dotyczącej istoty zespołów, ich struktur i procesów w nich zachodzącymi, jak również możliwości przekształcania grup w zespoły. Ponadto, wskazanie możliwości rozwijania osobistych kompetencji związanych ze współdziałaniem i pracą zespołową, a także umiejętności związanych z budowaniem i kształtowaniem efektywnych zespołów
Brak wymagań wstępnych
Wykład:
Pojęcie zespołu, różnice między grupą a zespołem oraz cechy efektywnych zespołów; elementy struktury zespołów-cele, normy zespołowe, role grupowe; fazy rozwoju zespołów; procesy zachodzące w zespołach oraz kształtowanie współpracy;
Ćwiczenia:
Integracja zespołu w oparciu o wzajemne poznanie, efektywne komunikowanie się, budowanie zaufania i współpracę; kształtowanie współpracy w zespole; elementy struktury zespołu i procesy w nim zachodzące oraz ich wpływ na powstawanie zjawiska synergii; kierowanie zespołem handlowym
Wykład: wykład konwencjonalny, dyskusja
Ćwiczenia: ćwiczenia warsztatowe w oparciu o zadania scenariuszowe, studia przypadków, dyskusja grupowa
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest obecność, aktywny udział w wykładach i ćwiczeniach, a także przygotowanie indywidualnie lub w 2-3 osobowych grupach pracy zaliczeniowej, dotyczącej wybranego problemu funkcjonowania zespołu handlowego. Studenci zobowiązani są do aktywnego i systematycznego uczestnictwa w zajęciach. W przypadku nieobecności wynikłych z ważnych przyczyn należy uzgodnić z prowadzącym sposób odrobienia zaległych zajęć.
1. Aneona D., Bresmen H., Zespoły X. Jak budować zespoły, które odnoszą sukces, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków, 2009
2. Belbin M. R., Twoja rola w zespole, GWP, Gdańsk, 2008
3. Gellert M, Nowak C., Zespół, GWP, Gdańsk, 2008
4. Kossowska M, Sołtysińska I., Budowanie zespołów. Materiały szkoleniowe, ćwiczenia, formularze, wskazówki dla prowadzącego, Oficyna Wolters Kluwer, Kraków, 2009.
5. Mackin D., Budowanie zespołu; zestaw narzędzi, Rebis, Poznań, 2011
6. Miller D., Zespoły, PWE, Warszawa, 2010
Zmodyfikowane przez dr Bartosz Seiler (ostatnia modyfikacja: 20-08-2020 13:29)