SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Kierowanie zespołem sprzedawców |
Kod przedmiotu | 04.5-WZ-ZSPD-KZSP |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie sprzedażą |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład i ćwiczenia | - | - | 8 (w tym jako e-learning) |
0,53 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Przekazanie studentom wiedzy z podstaw kierowania zespołem a także wskazanie możliwości wykorzystania jej w praktyce w celu poprawy zrozumienia mechanizmów grupowych, rozwijania umiejętności tworzenia efektywnego zespołu sprzedawców, doskonalenia komunikowania się w takim zespole, a także rozwiązywania pojawiających się w nim sytuacji konfliktowych.
Brak
Wykład: Zespół; cechy i zalety pracy zespołowej. Budowanie zespołu - ustalanie celów i zadań oraz wielkości zespołu. Fazy rozwoju zespołu.
Ćwiczenia: Przywództwo i motywowanie w zespole sprzedawców. Komunikowanie się w zespole. Rozwiązywanie konfliktów w zespole.
Wykład: konwencjonalny, konwersatoryjny, prezentacja multimedialna
Ćwiczenia: praca w grupach, dyskusja grupowa, warsztaty, metoda przypadków, gry dydaktyczne, metody ekspresyjne
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Metody weryfikacji efektów kształcenia: obserwacja i ocena aktywności uczestnika na ćwiczeniach, obserwacja i ocena umiejętności praktycznych studenta.
Warunki zaliczenia dla wykładów i ćwiczeń: zaliczenie ustne - zaliczenie obejmuje odpowiedź studenta na trzy pytania, sformułowane w oparciu o prezentowane podczas zajęć treści teoretyczne i problemowe. Każde z pytań jest oceniane w skali od 5 (odpowiedź wyczerpująca) do 2 (brak znajomości tematu), ocena końcowa jest wynikiem średniej arytmetycznej z trzech ocen.
1. Aneona D., Bresman H., Zespoły X. Jak budować zespoły, które odnoszą sukces, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2009.
2. Bielińska I., Jakubczyńska Z., Efektywny zespół; jak razem osiągnąć więcej strategie budowania silnego zespołu, Wydawnictwo Edgard, Warszawa 2016.
3. Bureš I., Zarządzanie zespołem handlowym, Onepress, Gliwice 2008.
4. Keith R., Coaching sprzedawców. Przemiana zwykłych handlowców w mistrzów sprzedaży, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2015.
5. Niemczyk A., Jak zarządzać zespołem handlowym i przetrwać. Poradnik dla szefów sprzedaży i handlowców. Wydanie III (ebook), Onepress, Gliwice 2012.
1. Meredith Belbin R., Twoja rola w zespole, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2008.
2. Miller D., Zespoły. Co trzeba wiedzieć, robić i mówić, aby stworzyć dobry zespół, PWE, Warszawa 2010.
3. Thomas N. (red.), Tworzenie zespołów i motywacja według Johna Adaira, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2009.
4. Zych A., Zych R., Szef w relacji z zespołem, Onepress, Gliwice 2017.
Brak
Zmodyfikowane przez dr inż. Patrycja Łychmus (ostatnia modyfikacja: 20-08-2020 09:41)