SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka koszykówki |
Kod przedmiotu | 16.1-WL-WFSP-MK |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne / nauczycielska |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z historią i miejscem piłki koszykowej w ogólnym systemie działalności sportowej oraz podstawowymi terminami i pojęciami. Systematyka ćwiczeń do nauczania podstawowych elementów techniki i taktyki piłki koszykowej umożliwiająca przeprowadzenie zajęć z wychowania fizycznego. Zapoznanie z wpływem piłki koszykowej na rozwój ruchowy, psychiczny i intelektualny człowieka.
Podstawowe elementy techniki poruszania się bez piłki po boisku. Podstawowe umiejętności techniki z piłką.
Technika poruszania się bez piłki po boisku - starty i zatrzymania, bieg ze zmianą tempa i kierunku biegu, obroty (pivoty). Ćwiczenia oswajające z piłką. Chwyty i podania - oburącz, jednorącz (podania basballowe) - kozłem i "górą", podania sytuacyjne. Kozłowanie - wysokie, niskie, w miejscu, w biegu, slalomem prawą i lewą ręką ze zmianą kierunku i tempa biegu. Gry i zabawy pomocnicze w nauce kozłowania. Rzuty do kosza - rzuty z miejsca (wolne), rzut z biegu po kozłowaniu i po podaniu, rzuty w wyskoku po kozłowaniu i po podaniu. Zatrzymanie na jedno i dwa tempa. Rzuty sytuacyjne i specjalne (rzuty hakiem, po "wbiciu" i po "założeniu", dobitka). Zastawianie po rzucie, zbiórka piłki z tablicy w ataku i w obronie. Systemy obrony. Szybki atak i atak pozycyjny. Przepisy, zasady sędziowania i protokołowania.
W zakresie nauczania i doskonalenia techniki koszykówki - analityczna, syntetyczna i kombinowana. Dominujące formy nauczania - ścisła, zabawowa oraz formy gry uproszczonej szkolnej i właściwej. Praca w zespołach i indywidualna.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratorium kończy się zaliczeniem na ocenę. Podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz:
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Bez uwag
Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 13-04-2021 10:51)