SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka piłki ręcznej |
Kod przedmiotu | 16.1-WL-WFSP-MPR |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne / nauczycielska |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z historią i miejscem piłki ręcznej w ogólnym systemie działalności sportowej oraz podstawowymi terminami i pojęciami. Systematyka ćwiczeń do nauczania podstawowych elementów techniki i taktyki piłki ręcznej umożliwiająca przeprowadzenie zajęć z wychowania fizycznego. Zapoznanie z wpływem piłki ręcznej na rozwój, ruchowy, psychiczni i intelektualny człowieka.
Podstawowe umiejętności podań, chwytów, rzutu i kozłowania.
Technika poruszania się po boisku. Ćwiczenia oswajające z piłką. Chwyty i podania (półgórny, górny, na wysokości bioder, dolny, z podłoża, sytuacyjne), rzuty (w wyskoku w przód i w górą, z padem, z przeskokiem, w biegu), kozłowanie (pojedyncze, ciągłe, toczenie piłki), zwody (zwód pojedynczy przodem i tyłem). Opanowanie umiejętności w zakresie gry indywidualnej w obronie i w ataku. Nauka podstawowych rozwiązań w obronie: krycie „każdy swego” (fragmenty 1x1, 2x2, 3x3, krycie z przekazywaniem, na całym boisku, na połowie boiska, w obrębie linii rzutów wolnych), obrona strefowa 3x3. Opanowanie umiejętności gry w kontrataku, rozwiązywanie sytuacji 2x0, 2x1, 2x2. Opanowanie podstawowych umiejętności gry w ataku pozycyjnym (atak prostopadły wielokrotny, atak prostopadły wielokrotny wiążący, współpraca rozgrywający - obrotowy). Gra szkolna z zastosowaniem poznanych elementów techniczno – taktycznych. Praktyczna nauka sędziowska.
Obserwacja, samodzielne opracowanie materiałów metodycznych, ćwiczenia praktyczne, zajęcia w grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratorium kończy się zaliczeniem na ocenę. Podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz:
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 13-04-2021 09:10)