SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zastosowanie komputera w terapii i treningach |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-P-ZKWTiT- 21 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Terapia pedagogiczna i pedagogika zdolności |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Wyjaśnienie i poznanie możliwości technologii informacyjnych w realizacji podstawowych założeń procesu terapeutycznego. Szczegółowe poznanie zawartość zasobów Internetowych pomocnych w działaniach terapeutycznych. Przygotowanie do samodzielnego projektowania zajęć terapii multimedialnej.
Podstawowe przygotowanie z w zakresie technologii informacyjnych, sprawne korzystanie z komputera, sieci Internet, pakietu MS Office.
Multimedialne rozwiązania w terapii i treningach. Obszary terapii komputerowej. Technologie informacyjne w realizacji zasad zajęć terapeutycznych. Udział technologii informacyjnych w organizowaniu sprzyjających warunków w działaniach terapeutycznych. Przegląd edukacyjno-terapeutycznych stron internetowych oraz
analiza wybranych stron pomocnych w terapii i treningach.
Klasyczna metoda problemowa, burza mózgów, giełda pomysłów, wykład, dyskusja, ćwiczenia laboratoryjne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
średnia ocen z aktywności na zajęciach, pracy kontrolnej.
Nowicka E., Media – dysleksja – terapia pedagogiczna, Wyd. Adam Marszałek, Toruń, 2010
Komputer w pedagogice specjalnej, red. B. Siemieniecki, Toruń, 2005
Komputer w kształceniu specjalnym, red. J. Łaszczyk, Warszawa, 1998.
Schulte-Korne G., Legasthenie und Dyskalkulie: Neue Methoden zu Diagnostik und Förderung, Winkler, Bochum, 2014.
Zmodyfikowane przez dr Ewa Nowicka (ostatnia modyfikacja: 25-04-2022 12:00)