SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Elementy terapii pedagogicznej |
Kod przedmiotu | 05.7-WP-PPOW-ETP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Wyposażyć w elementarną wiedzę na temat objawów specyficznych trudności w uczeniu się oraz podstawowe umiejętności związane z pracą terapeutyczno-wychowawczą.
Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki i psychologii ogólnej.
2. Symptomatologia specyficznych trudności w uczeniu się.
3. Podstawy pracy terapeutyczno-wychowawczej z dzieckiem z trudnościami rozwojowymi.
wykład, metoda przypadków, praca w grupach
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena przygotowania i aktywnego udziału w ćwiczeniach.
Przygotowanie pracy pisemnej z zakresu treści realizowanych na zajęciach.
Bognanowicz M. Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym. WSiP, Warszawa 1991,
Bogdanowicz M., Adryjanek A. Uczeń z dysleksją w szkole. OPERON, Gdańsk 2004,
Bognadowicz M., Adryjanek A. Uczeń z dysleksją w domu. OPERON, Gdańsk 2007,
Kaja B. Zarys terapii dziecka.
Każdorazowo uaktualniana przez prowadzącego.Podobnie postępuj w przypadku kolejnych pozycji bibliograficznych literatury podstawowej wciskając [Enter]. Pamiętaj o kolejności: autor, tytuł, wydawnictwo, miejsce, rok wydania! Przed wciśnięciem [Enter] skasuj ukryty tekst: „Podobnie …”.
Hallowell E. M., Ratey J.J., Jak żyć z ADHD, Poznań, 2007
Sawa B., Jeżeli dziecko źle czyta i pisze. WSiP, Warszawa 1994
Sinica M., Rudzińska – Rogoża A., W kręgu specyficznych trudności w uczeniu się czytania i pisania. Zielona Góra 2005
Każdorazowo uaktualniana przez prowadzącego.
Zmodyfikowane przez dr hab. Grażyna Gajewska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-12-2016 09:27)