SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka pracy z rodziną |
Kod przedmiotu | 05.7-WP-PPOW-METR |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Poznanie i adekwatne, refleksyjne zastosowanie metod pedagogicznej pracy z rodziną
Podstawowa wiedza dotycząca rodziny jako środowiska życia człowieka
Wiedza z zakresu psychologii rozwoju i osobowości oraz psychologii wychowawczej
Właściwa komunikacja w relacji pedagog – rodzic.
Dostosowanie form i metod pracy z rodziną do problemów opiekuńczo-wychowawczych
Zajęcia realizowane zróżnicowanymi metodami: dyskusja, burza mózgów, gry interakcyjne, tworzenie mapy mentalnej, indywidualna prezentacja problematyki, praca z materiałem źródłowym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena przygotowania i aktywnego udziału w ćwiczeniach.
Przygotowanie scenariuszy spotkań z rodzicami.
1. Babiuch M., Jak współpracować z rodzicami „trudnych uczniów”?, Warszawa 2000.
2. Efektywna współpraca nauczycieli i rodziców, Koźmiński G. (red.), Złotów 2002.
3. Christopher C. J., Nauczyciel – rodzic. Skuteczne porozumiewanie się, Gdańsk 2004.
4. Satir V., Rodzina. Tu powstaje człowiek, Gdańsk 2002.
5. Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny, B. de Barbaro (red.), Kraków 1999Podobnie postępuj w przypadku kolejnych pozycji bibliograficznych literatury podstawowej wciskając [Enter]. Pamiętaj o kolejności: autor, tytuł, wydawnictwo, miejsce, rok wydania! Przed wciśnięciem [Enter] skasuj ukryty tekst: „Podobnie …”.
6. Każdorazowo uaktualniana przez prowadzącego.
W przypadku, gdy nie podaje się innych uwag skasuj cały tekst (razem z tekstem ukrytym: „W przypadku, gdy …”.
Zmodyfikowane przez dr hab. Grażyna Gajewska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 28-12-2016 22:54)