SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski - lektorat |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-NJOEPiW-JA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Nauczanie języków obcych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 6 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 60 (w tym jako e-learning) |
4 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym
poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu
umożliwiającym:
Wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,
Kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,
Wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.
znajomość języka obcego na poziomie B2
1. Etapy rozwoju dziecka.
2. Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna w krajach anglojęzycznych.
3. Typy uczniów i sposoby pracy z nimi.
4. Zaburzenia mowy, dysleksja, integracja sensoryczna.
5. Gry i zabawy w nauce języka obcego.
6. Strategie uczenia się i nauczania języka obcego w przedszkolu i klasach I-III.
7. Metody rozwijania kreatywności u dzieci.
Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Metody weryfikacji efektów kształcenia to: dwa kolokwia pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50% prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny, 61-70% dostateczny plus, 71-80% dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry; kartkówki: progi punktowe j.w.; aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.
Ocena końcowa Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Intermediate, Oxford University Press, 2009.
Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Upper intermediate, Oxford University Press, 2009.
Bell J., Gower R., Matters Upper intermediate, Longman, 2001.
Davies P. A., Falla T., FCA Result, Oxford University Press, 2008.
Jones L., New Progress to First Certificate, Cambridge University Press, 2003.
Cieślak M., English Special, repetytorium leksykalno-tematyczne, Wagros, 2007.
Cieślak M., English, repetytorium leksykalno-gramatyczne, Wagros, 2009.
Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan, 2003.
Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press, 1997.
Longman Dictionary of Contemporary English, Longman, 2004.
Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006.
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Olczak (ostatnia modyfikacja: 11-12-2016 12:34)