SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologia uczenia się dziecka |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-NJOEPiW-PUD |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Nauczanie języków obcych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 15 (w tym jako e-learning) |
1 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem kursu jest przygotowanie studenta do pracy w z małymi dziećmi w oparciu o najnowsza wiedze z karesu psychologii poznawczej, rozwojowej oraz psychologii uczenia się.
Brak lub podstawowa wiedza z zakresu psychologii rozwoju
Podstawowe procesy poznawcze zaangażowane w naukę. Specyfika uczenie się małego dziecka i dziecka w okresie wczesnoszkolnym. Motywacja małego dziecka do nauki. Rozwój językowy.
Praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach, projekty, opis przypadku, dyskusja, wykład. Praca o charakterze warsztatowym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena końcowa: ocena końcowa jest oceną z pracy pisemnej, opracowania przypadku oraz aktywności.
P.H. Lindsay,D.A. Norman, Procesy przetwarzania informacji u człowieka, Warszawa 1991, PWN.
D. Boyd, H. Bee, Psychologia rozwoju człowieka, Poznań 2008, Wyd. Zysk i S-ka.
G. Mietzel, Wprowadzenie do psychologii, Gdańsk 2008, GWP.
I. Kurcz, Psycholongwistyka, Warszawa 1976, PWN.
S. Lehrl, Trening pamięci, Katowice 2000, Videograf II.
J. Iluk, Jak uczyć małe dzieci języków obcych? Katowice 2002, Gnome.
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Olczak (ostatnia modyfikacja: 11-12-2016 18:52)