SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Nowe technologie w nauczaniu języków obcych w edukacji elementarnej |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-NJOEPiW-NTEE |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Nauczanie języków obcych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 15 (w tym jako e-learning) |
1 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do wykorzystania nowych technologii informacyjnych w nauczaniu języków obcych na poziomie edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności konieczne do organizowania warsztatu pracy nauczyciela uwzględniającego zastosowanie nowych technologii informacyjnych, korzystania z otwartych zasobów internetowych. Pokazanie ścieżki rozwoju w przyszłej pracy zawodowej.
Podstawowe wiadomości i umiejętności w zakresie obsługi sprzętu komputerowego, pakietu MC Office, podstawowa wiedza o mediach i multimediach.
Planowanie rozwoju zawodowego. Kompetencje nauczyciela w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Nowe media w nauczaniu języków obcych. Nauczanie i uczenie się z użyciem komputera i Internetu, wykorzystanie narządzi i zasobów Internetu w zajęciach komputerowych na poziomie edukacji wczesnoszkolnej
Metody wizualne, audialne oraz audiowizualne w nauczaniu języków obcych.
Sieć Internet w nauczaniu języków obcych. Przegląd i analiza stron internetowych wspomagających naukę języka obcego na poziomie edukacji wczesnoszkolnej. (przykłady stron www: http://www.yummy.pl/britishcouncil/pl, www.zosiaikevin.pl, http://www.superkid.pl/jezyk-angielski, http://www.anglomaniacy.pl/fish.htm, itp.)
Multimedialne programy edukacyjne wspomagające naukę języków obcych. Przegląd i analiza programów edukacyjnych stanowiących pomoc dydaktyczną na poziomie edukacji I-III.
Projektowanie zadań i ćwiczeń z uwzględnieniem nowych technologii w nauce języka obcego. Wykorzystanie prezentacji multimedialnej w projektowaniu różnorodnych ćwiczeń, zadań na potrzeby nauki języka obcego.
Ćwiczenia praktyczne, praca indywidualna i praca z partnerem.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
ćwiczenia - warunkiem zaliczenia jest aktywność na zajęciach, zaprojektowanie ćwiczeń i zadań w zakresie nauki język obcego z wykorzystaniem nowych technologii informacyjnych. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów.
Prowadzący ustalają, iż zaliczenie (ocena końcowa z przedmiotu) będzie oceną z ćwiczeń.
Kruszewski K., (2002), red., Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. t.1 i 2., Warszawa
Acman J., Ryll R., (2005), Awans zawodowy nauczyciela. Praktyczny poradnik., Warszawa
Arends R.I., (2002), Uczymy się nauczać, Warszawa
Bednarek J., (2002), Media w nauczaniu, Warszawa
Neunmann I., Internet w nauczaniu języka niemieckiego. Języki Obce w Szkole, nr 4/2001
Wójcik G., Edukacja medialna na lekcji języka francuskiego. Języki Obce w Szkole, nr 4/2001
Reeves B., Nass C.( 2000), Media i ludzie, PIW, Warszawa
Koletyńska K., Sitko K, (2005), Nauczyciel na starcie, Warszawa
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Olczak (ostatnia modyfikacja: 11-12-2016 16:40)