SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Elementy historii i kultury krajów anglojęzycznych |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-NJOEPiW-EHiKKA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Nauczanie języków obcych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem kursu Elementy Historii i Kultury Krajów Anglojęzycznych jest zapoznanie studentów z najważniejszymi aspektami życia polityczno-społeczno-kulturowego Amerykanów i Brytyjczyków. Przedstawienie najważniejszych wydarzeń z historii tych państw ma pozwolić dostrzec i zrozumieć zmieniającą się pozycję polityczno-gospodarczą tych krajów na przestrzeni wieków, a także umożliwić dalsze rozwijanie indywidualnych zainteresowań studenta w zakresie geografii, polityki, kultury, jak również życia codziennego obywateli Stanów Zjednoczonych Ameryki oraz Wielkiej Brytanii.
Podstawowa znajomość języka angielskiego.
Ogólna charakterystyka USA i Wielkiej Brytanii (położenie geograficzne, klimat i populacja, stolica i główne miasta ), symbole narodowe
Najważniejsze wydarzenia z historii cywilizacji amerykańskiej i brytyjskiej
Podział i zakres działań władzy ustawodawczej, wykonawczej i sądowniczej
Tradycje i narodowe święta
Najważniejsze aspekty dotyczące edukacji i kultury
Wykład, w tym także wykład konwersatoryjny, prezentacja, dyskusja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład - warunkiem zaliczenia są: aktywna obecność na wykładach (30% składowej zaliczenia), pracy pisemnej (35% składowej zaliczenia), sprawdzianu (35% składowej zaliczenia).
Ocena końcowa: to ocena pozytywna, która obejmuje treści wykładów.
Sheerin S., Seath J., White G., Spotlight on Britain, Oxford. 1990.
Stevenson D. K., American Life and Institutions, Stuttgart 1987.
McDowall D., Britain in Close-Up, Harlow 1993.
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Olczak (ostatnia modyfikacja: 11-12-2016 14:03)