SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Gry i zabawy w edukacji lingwistycznej (ang) |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-NJOEPiW-GiZA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Nauczanie języków obcych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 20 (w tym jako e-learning) |
1,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie studentów do wykorzystania gier i zabaw, które mogą być przydatne jako narzędzie służące nauczaniu języka angielskiego w grupach przedszkolnych oraz klasach I-III oraz uświadomienie studentowi możliwości, jakie niesie z sobą ich wykorzystanie w nauczaniu małych dzieci języka angielskiego.
Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+/B2
Student posiada podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym oraz klasy I - III szkoły podstawowej z wykorzystaniem gier i zabaw. Potrafi zaaranżować różnorodne działania w celu nauczania języka angielskiego w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zna różne formy gier i zabaw stymulujące akwizycję języka angielskiego.
Ćwiczenia praktyczne w przestrzeni klasowej.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:
- jedno kolokwium pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:
50 – 60 % - dostateczny
61 – 70 % - dostateczny plus
71 – 80 % - dobry
81 – 90 % - dobry plus
91 – 100 % - bardzo dobry
- sprawdzian: progi punktowe jw.
- aktywne uczestnictwo w zajęciach,
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.
Ocena końcowa: ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
Bzdak, A. „Program edukacji językowej w klasach 1-3. Gry i zabawy w nauczaniu”
Chaves, C. Graham, A. „Fun and Games in English” Delta 1999
Iluk, J. „Jak uczyć małe dzieci” 2002
Iluk, J. „O niektórych aspektach wczesnoszkolnego nauczania języków obcych” Poliglota, Częstochowa 2005
Kapica, G. „Zabawa.” Warszawa 1997
Lewis, G., Bedson, G. „Games for children” OUP 2002
Pamuła, M. „Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym”
Pamuła, M. „Nowe technologie informacyjne i komunikacyjne w nauczaniu języka obcego dzieci”
Rychta, D. „Gry i zabawy w nauczaniu języka obcego”
Siek-Piskozub, T., „Uczyć się bawiąc. Strategia ludyczna na lekcji języka obcego” PWN, Warszawa 2001
Zarańska, J. „The singing class” CODN, Warszawa 2003
Jaroszewska, A. „Gry i zabawy w nauczaniu języków obcych dzieci w młodszym wieku szkolnym”
Kujawa, B. „Wczesne nauczanie języków obcych”
Nowosadzka, A. „Nauczanie języka angielskiego poprzez gry i zabawy”
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Olczak (ostatnia modyfikacja: 15-12-2016 12:52)