SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Warsztaty metodyczne: teatr i drama w nauczaniu języka niemieckiego |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-NJOEPiW-TiDwNJN |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Nauczanie języków obcych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 20 (w tym jako e-learning) |
1,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie studentów do pracy warsztatowej z zakresu działań teatralnych i dramy, które mogą być przydatne jako narzędzie służące nauczaniu języka niemieckiego w grupach przedszkolnych oraz klasach 1-3. Uświadomienie studentowi możliwości, jakie niesie z sobą wykorzystanie form teatralnych i dramy w nauczaniu małych dzieci języka niemieckiego.
Znajomość języka niemieckiego na B1+/B2
Student posiada podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu nauczania języka niemieckiego dzieci w wieku przedszkolnym oraz klasy 1-3 szkoły podstawowej z wykorzystaniem dramy i form teatralnych. Potrafi zaaranżować działania aktorskie w celu nauczania języka niemieckiego w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zna różne formy i techniki teatralne stymulujące akwizycję języka niemieckiego.
Ćwiczenia praktyczne w przestrzeni klasowej. Praca o charakterze warsztatowym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena aktywności na zajęciach – 25 %
Ocena umiejętności praktycznych – 50 %
Realizacja zadania indywidualnego – 25 %
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią ważoną wszystkich ocen.
Ocena końcowa: ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
Primmarschulmaterialien – Baustein Theater : Der Wolf und die sieben Gießlein; Goethe-Institut
Haudeck H., 2000, Der Einsatz von Handpuppen und anderen Spielfiguren, w: Bleyhl W. (red.)
Fremdsprachen in der Grundschulen. Grundlagen und Praxisbeispiele
Zabawa w teatr; Kamila Kruszewska, Language Laboratories w Gdańsku; Homo Ludens 1 (2009).
Będzie podawana na bieżąco
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Olczak (ostatnia modyfikacja: 11-12-2016 17:40)