SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Projekt edukacyjny |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-NJOEPiW-PE |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Nauczanie języków obcych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Seminarium | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Specyfika, cel i zasady projektu pedagogicznego. Etapy pracy nad projektem pedagogicznym. Warsztat pisarski nauczyciela – badacza. Precyzowanie problemów pedagogicznych. Określanie metod, technik konstruowania projektu pedagogicznego.
Podstawy wiedzy z pedagogiki specjalnej, psychologii, elementarnej edukacji językowej, wczesnego nauczania języka obcego
Specyfika studiów nad literatura przedmiotu. Zasady i rodzaje poznania naukowego. Cele i zadania poznania teoretycznego. Procedura poznawania piśmiennictwa specjalistycznego. Problemowe tezy z literatury przedmiotu. Metody studiów nad literaturą przedmiotu. Pojęcie i klasyfikacja metod, technik i narzędzi pedagogicznych. Wyjaśnienie stanu wiedzy o przedmiocie studiów. Analiza tekstów specjalistycznych. Interpretacja publikacji naukowych. Uogólnianie danych ze studiów literatury oraz wnioski i postulaty. Specyfika, cel i zasady badań pedagogicznych. Etapy pracy nad projektem pedagogicznym. Warsztat pisarski nauczyciela – badacza. Projektowanie pracy pedagogicznej do wczesnego nauczania języka obcego dzieci.
praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, projektowanie pedagogiczne, działanie w praktyce.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Seminarium zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności (25%składowej zaliczenia)i dyskusji studentów (25%składowej zaliczenia) oraz wykonania poniżej podanych zadań (50% składowej zaliczenia):
1) opracowanie teoretyczne przyjętego zagadnienia
2) zaprojektowanie pracy pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w zakresie wczesnego nauczania języka obcego.
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Krak1 2000;
Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1977
Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995;
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Olczak (ostatnia modyfikacja: 11-12-2016 18:28)