SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pedagogiczne podstawy logopedii |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-LOG-PEPL |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Logopedia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zdobycie umiejętności związanych z: poprawnym posługiwaniem się kategoriami pojęciowymi współczesnej pedagogiki; budowaniem mapy pojęciowej dla wybranych orientacji pedagogicznych i pedagogii; poprawnym formułowaniem problemów praktycznych; tworzeniem dyrektyw i projektów praktycznego działania edukacyjnego. Umiejętności i kompetencje: samodzielnego opisu i interpretacji podstawowych nurtów myślenia o szkolnej edukacji i szkole oraz związanych z nimi pojęć; samodzielnego opisu i analizy instrumentarium nauczyciela i szkoły; analizy i oceny rozwiązań dydaktycznych wraz z ich składnikami; posługiwania się wybranymi metodami i narzędziami badań dydaktycznych; samodzielnego dochodzenia do problemów i dylematów dydaktycznych oraz ich analizy.
Brak.
Wykład
Wybrane zagadnienia z pedagogiki ogólnej: Pedagogika jako nauka; Struktura pedagogiki w Polsce i na świecie; Antropologiczne, ontologiczne, aksjologiczne i epistemologiczne wyzwania współczesnej pedagogiki; Edukacja w perspektywie wertykalnej i horyzontalnej; Antynomie i dwuznaczności w obrębie współczesnej pedagogiki; Całościowe ujęcie edukacji – dziesięciościan edukacji; Wartości i cele edukacji; Wybrane kierunki pedagogiczne; Modele wychowania.
Ćwiczenia
Wybrane zagadnienia z dydaktyki ogólnej: Dydaktyka ogólna jako subdyscyplina pedagogiczna; Historia rozwoju dydaktyki ogólnej; Główne nurty myślenia o szkolnej edukacji i szkole; Rozwiązania dydaktyczne: cele, treści i wyniki kształcenia – ich pomiar oraz ocena, metody dydaktyczne; Proces nauczania i uczenia się w szkole, formy organizacji uczenia się, środki dydaktyczne; Zasady dydaktyczne; Poznawanie uczniów i motywowanie ich do nauki.
Wykład – wykład tradycyjny.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia – na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte na kolokwiach (50%), ocena z projektu (25%) oraz studium przypadku (25%).
Wykład – kolokwium pisemne z problematyki wykładów (90% poprawnych odpowiedzi – ocena bdb, 75% – db, 60% – dst).
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z wykładu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i wykładu.
Zmodyfikowane przez dr hab. Ewa Skorek, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 01-01-2017 22:26)