SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Koncepcja inteligencji wielorakich a Plan Daltoński |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-PMiPD-KIW |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika Marii Montessori i Plan Daltoński |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z koncepcją inteligencji wielorakich, porównywanie koncepcji inteligencji wielorakich H.Gardnera z kształceniem według planu daltońskiego, porządkowanie i klasyfikowanie zadań zgodnie z typem inteligencji, projektowanie zadań do samodzielnego wyboru zgodnie z typem inteligencji.
Wiedza z zakresu historii wychowania oraz dydaktyki twórczości.
1.Zapoznanie z koncepcją inteligencji wielorakich i jej autorem. Analiza wartości koncepcji dla organizacji kształcenia wg planu daltońskiego.
2. Zadania do samodzielnego wyboru w planie daltońskim i możliwości ich odnoszenia do ośmiu typów inteligencji.
3. Tworzenie bazy zadań odwołujących się do inteligencji językowej, interpersonalnej i intrapersonalnej.
4. Tworzenie bazy zadań odwołujących się do inteligencji przyrodniczej, logiczno- matematycznej, wizualno-przestrzennej.
5. Tworzenie bazy zadań odwołujących się do inteligencji muzycznej i kinestetyczno-ruchowej.
Praca z książka i innymi źródłami wiedzy, dyskusja, mapy myśli, drzewo decyzyjne, analiza SWOT, metoda biograficzna
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest przygotowanie pisemnych zadań w formie map myśli, drzewa decyzyjnego, schematu do analizy SWOT. Przygotowanie zadań (samodzielnego wyboru) odwołujących się do wybranego typu inteligencji. Ocena końcowa jest średnią ocen uzyskanych z wykonanych zadań.
1.H.Gardner, Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce, Poznań 2002.
2. R. Rohner, H.Wenke, Pedagogika Planu Daltońskiego, Wydawnictwo SORMAN, Łódź 2011.
Zmodyfikowane przez dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 09-03-2017 13:00)