SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologiczne aspekty zarządzania placówką oświatową |
Kod przedmiotu | 05.8-WP-OiZO-PAZPO |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Organizacja i zarządzanie oświatą |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Egzamin |
Ćwiczenia | - | - | 5 (w tym jako e-learning) |
0,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie słuchaczy z wiedzą z zakresu współczesnej psychologii kierowania oraz skłonienie ich do wykorzystania zgromadzonej wiedzy w praktyce na przykładzie zarządzania placówkami oświatowymi uwzględniając strukturę osobowości oraz właściwości kierownicze.
Brak
Wykład: Współczesne psychologiczne teorie kierowania. Struktura i składniki procesu kierowania. Umiejętności, kompetencje, cechy kierownicze decydujące o efektywności procesów integracji i funkcjonowania organizacji oświatowych. Kierowanie a przywództwo – ewolucja, wymiary i poziomy przywództwa. Cechy współczesnego skutecznego przywódcy oświaty. Grupa, jako istotny składnik organizacji, zjawiska grupowe, konflikty w grupie. Indywidualne i grupowe procesy podejmowania decyzji kierowniczych.
Ćwiczenia: Osobowość, temperament, inteligencja człowieka – wyznaczniki skutecznego kierowania. Motywacja i motywowanie pracowników w organizacji. Tworzenie efektywnych zespołów, różnorodność kultur organizacyjnych. Sposoby rozwiązywania konfliktów w organizacji.
Wykład: wykład konwersatoryjny, wykład konwencjonalny (w zależności od prezentowanego tematu)
Ćwiczenia: praca indywidualna, praca z książką, metoda przypadków, dyskusja, warsztat.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: Uzyskanie oceny na podstawie pracy pisemnej na wybrane przez prowadzącego tematy.
Ćwiczenia: Zaliczenie z oceną na podstawie aktywności podczas zajęć.
Zmodyfikowane przez dr hab. Inetta Nowosad, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 08-12-2016 17:26)