SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Gramatyka praktyczna języka angielskiego |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-WNJO-GPJA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Wczesne nauczanie języka obcego |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 5 (w tym jako e-learning) |
0,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | - | - | 15 (w tym jako e-learning) |
1 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest opanowanie kompetencji gramatycznej na poziomie B2 koniecznej do prowadzenia zajęć z grupami przedszkolnymi i klasami I –III szkoły podstawowej, wykształcenie umiejętności posługiwania się strukturami gramatycznymi języka angielskiego, poznanie terminologii i pojęć związanych z opisywaniem różnych aspektów gramatyki angielskiej.
Znajomość języka angielskiego na B1+/B2.
Podstawowe pojęcia gramatyczne i terminologia. Rzeczowniki (liczba pojedyncza, mnoga; policzalne, niepoliczalne; złożone; nominalizacja; funkcja przymiotnikowa rzeczowników, dopełniacz saksoński). Przedimki (rodzaje przedimków, użycie przed rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi). Przymiotniki (funkcja i pozycja w zdaniu, stopniowanie). Przysłówki (tworzenie, rodzaje, pozycja w zdaniu, stopniowanie). Czasowniki (rodzaje czasowników, formy osobowe, bezosobowe, czasowniki przechodnie, nieprzechodnie; regularne, nieregularne; czasowniki posiłkowe; czasy gramatyczne, użycie czasów w zdaniach czasowych, warunkowych, mowa zależna). Przyimki (miejsca, czasu, wyrażenia przyimkowe).
Praca indywidualna, praca w grupach, praca w parach, ćwiczenia produkcyjne, prezentacja treści gramatycznych (metoda indukcyjna), gry dydaktyczne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:
- jedno kolokwium pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:
50 – 60 % - dostateczny
61 – 70 % - dostateczny plus
71 – 80 % - dobry
81 – 90 % - dobry plus
91 – 100 % - bardzo dobry
- sprawdzian: progi punktowe jw.
- aktywne uczestnictwo w zajęciach,
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.
Wykład zaliczenie na podstawie: aktywnej obecności (20% składowej zaliczenia), dyskusji studentów (20% składowej zaliczenia) i sprawdzianu (60% składowej zaliczenia),
Ocena końcowa: ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z ćwiczeń (50% składowej zaliczenia) i wykładów (50% składowej zaliczenia)
Thomson A.J., Martinet A.V., A practical English Grammar, Oxford University Press, 1991.
Graver B.D., Advanced English Practice, OUP, 1991.
Swan M., Practical English Usage, OUP, 1995.
Vince M., Sunderland P., Advanced Language Practice, English Grammar and Vocabulary, MacMillan, 2003.
Matasek M., English Advanced Vocabulary and Structure Practice, Altravox Press, 1997.
Murphy R., English Grammar in Use, Cambridga University Press 2012.
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 15-12-2016 12:07)