SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Gry i zabawy w edukacji lingwistycznej |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-WNJO-GiZ |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Wczesne nauczanie języka obcego |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 20 (w tym jako e-learning) |
1,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie studentów do wykorzystania gier i zabaw, które mogą być przydatne jako narzędzie służące nauczaniu języka obcego w grupach przedszkolnych oraz klasach I-III oraz uświadomienie studentowi możliwości, jakie niesie z sobą ich wykorzystanie w nauczaniu małych dzieci języka obcego.
Znajomość języka na poziomie B1+/B2
Student posiada podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu nauczania wybranego języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym oraz klasy I - III szkoły podstawowej z wykorzystaniem gier i zabaw. Potrafi zaaranżować różnorodne działania w celu nauczania języka obcego w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zna różne formy gier i zabaw stymulujące akwizycję języka obcy.
Ćwiczenia praktyczne w przestrzeni klasowej
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie na podstawie aktywnej obecności studentów, przygotowywania projektów, projektowania i prowadzenia gier i zabaw z uzasadnieniem ich znaczenia.
Ocena końcowa: ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
Bzdak, A. „Program edukacji językowej w klasach 1-3. Gry i zabawy w nauczaniu”
Iluk, J. „Jak uczyć małe dzieci” 2002
Iluk, J. „O niektórych aspektach wczesnoszkolnego nauczania języków obcych” Poliglota, Częstochowa 2005
Kapica, G. „Zabawa.” Warszawa 1997
Pamuła, M. „Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym”
Pamuła, M. „Nowe technologie informacyjne i komunikacyjne w nauczaniu języka obcego dzieci”
Rychta, D. „Gry i zabawy w nauczaniu języka obcego”
Siek-Piskozub, T., „Uczyć się bawiąc. Strategia ludyczna na lekcji języka obcego” PWN, Warszawa 2001
Siek-Piskozub, T., „Uczyć się bawiąc. Strategia ludyczna na lekcji języka obcego” PWN, Warszawa 2001
Jaroszewska, A. „Gry i zabawy w nauczaniu języków obcych dzieci w młodszym wieku szkolnym”
Kujawa, B. „Wczesne nauczanie języków obcych
na bieżąco podawana na zajęciach
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 15-12-2016 11:59)