SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologia społeczna w coachingu |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-CwZiB-PSwC-N16 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Coaching w życiu i biznesie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 18 (w tym jako e-learning) |
1,2 (w tym jako e-learning) |
Egzamin |
Student zapoznaje się z wiedzą w zakresie psychologii społecznej; zna specyfikę i kierunki jej rozwoju oraz wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych, analizowania zjawisk społecznych oraz rządzących nimi prawidłowości; ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako jednostce działającej w strukturach społecznych i organizacyjnych. Zna ogólne i szczegółowe mechanizmy wywierające wpływ na zachowania społeczne; rozumie zjawiska społeczne w kontekście projektowania zadań coachingowych dla grup i organizacji.
Student posługując się specjalistyczną terminologią psychologiczną potrafi obserwować, interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne; wykorzystywać zdobytą wiedzę podczas sesji coachingowych; posiada umiejętność samodzielnego rozpoznawania i interpretacji zachowań człowieka, formułowania własnych opinii, stawiania hipotez badawczych i ich weryfikowania.
Brak
Przedmiot psychologii społecznej. Historia psychologii społecznej. Związki psychologii społecznej z innymi dyscyplinami nauki i subdyscyplinami psychologii przy szczególnym zwróceniu uwagi na coaching. Sytuacja społeczna. Teoretyczne podstawy interpretacji zjawisk społecznych. Psychologiczne mechanizmy funkcjonowania człowieka w sytuacjach społecznych. Metody badań psychologii społecznej. Aspekty etyczne badań psychologii społecznej. Koncepcje dotyczące natury ludzkiej. Wiodące teorie psychologii społecznej (teoria atrybucji, dysonansu poznawczego, społecznego uczenia się i modelowania). Interakcja i wywieranie wpływu. Komunikacja społeczna. Agresja jako zjawisko i problem społeczny. Grupa społeczna. Atrakcyjność interpersonalna. Zachowania prospołeczne. Konformizm i nonkonformizm. Stereotypy, uprzedzenia, stygmatyzacja. Teorie socjalizacji. Możliwości wykorzystania dorobku psychologii społecznej w praktyce.
Wykład, dyskusja, prezentacja multimedialna, eksperyment, krytyczna ocena i analiza
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z egzaminu w formie ustnej lub pisemnej.
Aronson E., Wilson T., Akert R. (2006). Psychologia społeczna. Serce i umysł. Poznań.
Cialdini R. (1994). Wywieranie wpływy społecznego. Gdańsk.
Wojciszke B. (2002). Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej. Warszawa
Griffin E. (2003). Podstawy komunikacji społecznej. Gdańsk:
Leary M. (2003). Wywieranie wrażenia na innych: o sztuce autoprezentacji. Gdańsk
Meyers M. (2004). Psychologia społeczna. Poznań
Nęcki Z. (2000). Komunikacja międzyludzka. Kraków
Pease A. (2005). Mowa ciała. Kielce.
Wojciszke B. (2011). Psychologia społeczna, Warszawa.
Zmodyfikowane przez mgr inż. Karolina Jezior-Pieczyńska (ostatnia modyfikacja: 06-02-2017 15:21)