SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologia rozwoju człowieka a coaching |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-CwZiB-PRZaC-N16 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Coaching w życiu i biznesie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 18 (w tym jako e-learning) |
1,2 (w tym jako e-learning) |
Egzamin |
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy o przedmiocie badań psychologii rozwoju człowieka, kluczowych pojęciach i teoriach rozwoju psychicznego, oraz ukształtowanie podstawowych schematów myślenia o zjawisku rozwoju psychicznego jednostki w kontekście pracy z klientem indywidualnym lub pracy trenerskiej z grupą w różnych poziomach wiekowych.
Brak
Podstawowe problemy na temat: (a) natury zmian rozwojowych (ilość-jakość, ciągłość-skokowość, ukierunkowanie-brak ukierunkowania, parcjalność-globalność, specyficzność dziedziny rozwoju itp.), oraz (2) mechanizmów powstawania zmian rozwojowych (dziedziczenie-środowisko a dojrzewanie-nabywanie doświadczeń; geny a środowisko w ciągu życia). Uniwersalność i normatywność a wyjątkowość i indywidualność zmian w psychicznym rozwoju człowieka. Rozwój jako proces zmian wielowymiarowych i wielokierunkowych, dokonujących się w ciągu całego życia w zależności od indywidualnych i środowiskowych zasobów, którymi jednostka dysponuje w swych aktywnych interakcjach z otoczeniem. Przywiązanie, empatia, role społeczne. Wybrane teorie rozwoju osobowości. Wybrane zagadnienia związane z nietypowym przebiegiem rozwoju psychicznego.
Wykład konwencjonalny i problemowy
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Formą weryfikacji efektów kształcenia będzie -test 20 – itemowy z kafeterią odpowiedzi (jedna odpowiedź prawidłowa). Zliczenie uzyska student uzyskujący minimalnie 60% punktów.
1. Harwas-Napierała, B. i Trempała, J. (red.) (2001). Psychologia rozwoju człowieka, tom 2 i 3, Warszawa: PWN
2. Przetacznik-Gierowska M. i Tyszkowa M. (1996). Psychologia rozwoju człowieka, tom 1. Warszawa: PWN.
3. Schaffer, H.R. (2006). Rozwój społeczny. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Turner, S. J. i Helms, D.B. (1999). Rozwój człowieka. Warszawa: WSiP
Vasta, R, Haith, M.M. i Miller, S.A. (1995). Psychologia dziecka. Warszawa: WSiP
Zmodyfikowane przez mgr inż. Karolina Jezior-Pieczyńska (ostatnia modyfikacja: 06-02-2017 15:16)