SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Emocje, motywacje, potrzeby i wartości w coachingu |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-CwZiB-EMPiWwC-N16 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Coaching w życiu i biznesie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 18 (w tym jako e-learning) |
1,2 (w tym jako e-learning) |
Egzamin |
Nadrzędnym celem wykładu jest zrozumienie roli emocji i motywacji w życiu człowieka. Zajęcia stanowią kompendium wiedzy, swoisty przegląd ogólny jak i omówienie wybranych szczegółowych, aczkolwiek ważnych tudzież ciekawych zjawisk psychologicznych w tych obszarach. W ramach zajęć studenci będą mieć możliwość zapoznania się ze znaczeniem wartości oraz potrzeb człowieka, a co za tym idzie odkrycia roli talentów, predyspozycji i potencjalnych dróg rozwoju. Szczególny nacisk zostanie położony rozwinięcie, niezbędnych w pracy coacha, umiejętności w zakresie wykorzystania wiedzy na temat procesów emocjonalnych i motywacyjnych do wyjaśniania realnych zjawisk i problemów.
brak
Podstawowe zagadnienia dotyczące procesów emocjonalnych: skąd się biorą emocje, jaka jest ich geneza, jakie są typy emocji, jakie są konsekwencje wzbudzenia emocji dla funkcjonowania człowieka, na czym polega funkcja motywacyjna emocji, emocje świadome vs. nieświadome.
Psychologiczne koncepcje emocji oraz społeczny kontekst rozwoju emocji. Funkcje emocji i ich ekspresja. Emocje i ich wpływ na funkcjonowanie człowieka: pojęcie dobrostanu psychicznego, dojrzałość emocjonalna, inteligencja emocjonalna, radzenia sobie ze stresem.
Podstawowe zagadnienia dotyczące procesów motywacyjnych: jakie są różnice między motywacją, potrzebą, popędem, celem, jakie są typy motywacji, na czym polegają konflikty motywacyjne, rola motywacji nieświadomych, standardy wartościowania i mechanizmy samokontroli, motywacje wyższego rzędu i motywacje prospołeczne.
Motywacja a procesy emocjonalne. Emocje spójne i niespójne z celami. Wartości i potrzeby. Znaczenie umiejętności interpersonalnych, zasobów, wartości, przekonań i postaw w pracy coacha.
Wykład tradycyjny, wykład problemowy, prezentacja multimedialna, dyskusja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady kończą się sprawdzianem pisemnym. Minimalny próg procentowy do uzyskania pozytywnej oceny wynosi 70%.Ocena wystawiana jest na podstawie uczestnictwa w zajęciach, aktywnego udziału w dyskusjach i oceny z kolokwium zaliczeniowego.
Literatura uzupełniająca będzie na bieżąco przedstawiana na wykładach
Zmodyfikowane przez mgr inż. Karolina Jezior-Pieczyńska (ostatnia modyfikacja: 03-02-2017 15:14)