SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Trening interpersonalny |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-CwZiB-TI-N16 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Coaching w życiu i biznesie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 16 (w tym jako e-learning) |
1,07 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie |
Rozszerzenie wiedzy na temat sposobów rozpoznawania i analizowania procesów własnych w odniesieniu do funkcjonowania w grupie/ społeczeństwie; rozpoznawanie i diagnozowanie mechanizmów psychologicznych i procesów zachodzących pomiędzy członkami grupy.
wiedza z zakresu psychologii społecznej, podstawowa wiedza z zakresu komunikacji interpersonalnej
Poszerzanie samoświadomości i umiejętności analizowania siebie w sytuacjach społecznych. Doświadczanie wglądów we własne doświadczenia w relacjach z innymi ludźmi. Gromadzenie samowiedzy w oparciu o przeżycia doświadczone w sytuacji kontaktu z grupą. Kształtowanie odpowiedzialności za własny rozwój. Wzmacnianie postawy samokontroli i tendencji do planowania i realizowania konstruktywnych zmian we własnym zachowaniu społecznym. Rozwój kompetencji w zakresie: uważnego słuchania, wypowiadania opinii, przekazywania i przyjmowania krytyki i uczuć niezadowolenia. Umiejętność doświadczania frustracji i radzenie sobie z nią. Formowanie postaw wobec wartości moralnych i społecznych. Trenowanie umiejętności pokonywania barier interpersonalnych.
Trening umiejętności interpersonalnych, trening umiejętności komunikowania się i wyrażania własnego zdania oraz własnych emocji, dyskusja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Praca pisemna oparta na autoanalizie.
1. Jedliński K. [red.], (2008), Trening interpersonalny, Warszawa: Wydawnictwo W.A.B
2. Adams K., Galanes G.J., Komunikacja w grupach, Warszawa 2008
3. Brown R., Procesy grupowe. Dynamika wewnątrzgrupowa i międzygrupowa. Gdańsk 2006
4. Myers D., Psychologia społeczna. Poznań 2003
1. Oyster C.K., Grupy, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań, 2002
Zmodyfikowane przez mgr inż. Karolina Jezior-Pieczyńska (ostatnia modyfikacja: 07-02-2017 09:24)