SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Gry i zabawy w edukacji lingwistycznej (niem.) |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-NJOEPiW-GiZN |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Nauczanie języków obcych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 20 (w tym jako e-learning) |
1,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie studentów do wykorzystania gier i zabaw, które mogą być przydatne jako narzędzie służące nauczaniu języka niemieckiego w grupach przedszkolnych oraz klasach I-III oraz uświadomienie studentowi możliwości, jakie niesie z sobą ich wykorzystanie w nauczaniu małych dzieci języka niemieckiego.
Znajomość języka niemieckiego na poziomie B1+/B2.
Student posiada podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu nauczania języka niemieckiego dzieci w wieku przedszkolnym oraz klasy I - III szkoły podstawowej z wykorzystaniem gier i zabaw. Potrafi zaaranżować różnorodne działania w celu nauczania języka niemieckiego w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zna różne formy gier i zabaw stymulujące akwizycję języka niemieckiego.
Ćwiczenia praktyczne w przestrzeni klasowej.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:
- jedno kolokwium pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:
50 – 60 % - dostateczny
61 – 70 % - dostateczny plus
71 – 80 % - dobry
81 – 90 % - dobry plus
91 – 100 % - bardzo dobry
- sprawdzian: progi punktowe jw.
- aktywne uczestnictwo w zajęciach,
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.
Ocena końcowa: ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
Bzdak, A. „Program edukacji językowej w klasach 1-3. Gry i zabawy w nauczaniu”
Iluk, J. „Jak uczyć małe dzieci” 2002
Iluk, J. „O niektórych aspektach wczesnoszkolnego nauczania języków obcych” Poliglota, Częstochowa 2005
Kapica, G. „Zabawa.” Warszawa 1997
Pamuła, M. „Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym”
Pamuła, M. „Nowe technologie informacyjne i komunikacyjne w nauczaniu języka obcego dzieci”
Rychta, D. „Gry i zabawy w nauczaniu języka obcego”
Siek-Piskozub, T., „Uczyć się bawiąc. Strategia ludyczna na lekcji języka obcego” PWN, Warszawa 2001
kidsweb.de – die unabhängige Kinderseite für kleine und große Leute gestaltet. Schnelleinstieg zu unseren kidsweb-Spezial-Themen: z.B.
- Rätsel-Spezial, -Drachen-Spezial, -Piraten, -Farben,-Berufe usw.
Jaroszewska, A. „Gry i zabawy w nauczaniu języków obcych dzieci w młodszym wieku szkolnym”
Kujawa, B. „Wczesne nauczanie języków obcych”
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Olczak (ostatnia modyfikacja: 15-12-2016 13:03)