SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy nowożytny: włoski II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy nowożytny: włoski II
Kod przedmiotu 09.5-WH-FRMP-JON-W2-Ć-S14_genI5SWV
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Filologia / Filologia francuska z drugim językiem romańskim
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania włoski
Sylabus opracował
  • dr Ewa Tichoniuk-Wawrowicz
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Uzyskanie znajomości języka włoskiego na poziomie A1 (docelowo, po czterech semestrach A2-B1 (podstawowy – średnio zaawansowany) Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego).
 

Wymagania wstępne

Wstępna znajomość języka włoskiego na poziomie A1.

Zakres tematyczny

  • Funkcje komunikacyjne (ustne i pisemne): opis wnętrz, zarezerwowanie pokoju w hotelu, precyzyjne określanie czasu, przedstawienie nawyków i czynności zwyczajowych, opisanie typowego planu dnia, pogody, minionego weekendu.
  • Elementy gramatyki praktycznej: przyimki ściągnięte, czasowniki zwrotne (presente indicativo), zaimki w funkcji dopełnienia bliższego, struktura stare + gerundio, przysłówki czasu i ilości, odmiana regularna i nieregularna w passato prossimo, wybór czasownika posiłkowego.
  • Elementy leksykalne i realioznawcze: dom i hotel, słownictwo związane z uniwersytetem i studiami, pory roku; Włosi i czas wolny, klimat we Włoszech, włoski dzień.
  • Doskonalenie wymowy oraz słuchania ze zrozumieniem i wyszukiwania potrzebnych informacji w oparciu o ćwiczenia słuchowe.

Metody kształcenia

Ćwiczenia (pisemne, ustne), odgrywanie ról – drama, praca z autentycznym tekstem (zaadaptowanym dla początkujących), dyskusja, zagajenie, praca w parach i grupach.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie na ocenę: na podstawie aktywności na zajęciach, zaliczenia testów cząstkowych i wykonania pozostałych zadań (pisemnych oraz ustnych) określonych przez prowadzącą.

Literatura podstawowa

A. Mazzetti, M. Falcinelli, B. Servadio, N. Santeusanio, Qui Italia.it. Corso di lingua italiana per stranieri. Livello elementare, Mondadori Education: Le Monnier, Milano-Cermenate 2017 (wyd. VII).

Literatura uzupełniająca

1. M. La Grassa, L'italiano all'università 1. Corso di lingua per studenti stranieri (A1-A2), Edilingua, Roma 2011

2. T. Marin, S. Magnelli, Nuovo Progetto italiano 1. Corso multimediale di lingua e civiltà italiana. Livello elementare (A1-A2), Edilingua, Roma 2008.

3. A. Opolska-Waszkiewicz, Włoski w cztery tygodnie, Wydawnictwo Rea, Warszawa 2005.

4. F. Colombo, L’italiano con... giochi e attività. Livello elementare, ELI, Recanati 2002.

5. A. M. Errico i in., Twoje testy. Język włoski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.

6. M. A. Söllner, P. Bernabei-Dangelmaier, Gramatyka włoska z ćwiczeniami, Langenscheidt, Warszawa 2001.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Witold Kowalski (ostatnia modyfikacja: 12-05-2019 13:47)