SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pedagogiczne aspekty wczesnego nauczania języka obcego |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-WNJO-PAWNJO |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Wczesne nauczanie języka obcego |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 5 (w tym jako e-learning) |
0,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z pedagogicznymi aspektami wczesnego nauczania języka obcego. Rozwój kompetencji nauczyciela w zakresie organizacji wczesnej edukacji językowej dzieci, dostrzeganie potrzeby dokształcania się w zakresie nowych, zróżnicowanych rozwiązań dotyczących wczesnej edukacji językowej.
Brak.
Zmiany prawne MEN a wczesna edukacja językowa dzieci w przedszkolach i klasach I-III. Specyfika nauczania języków obcych w przedszkolu. Nauczanie języków obcych w klasach I-III – założenia programowe. Integracja w edukacji językowej.
Metody nauczania języków obcych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Miejsce zabaw, gier i zadań we wczesnej edukacji dzieci w zakresie języków obcych. Nowe technologie w edukacji językowej. Praktyczny wymiar edukacji językowej w przedszkolu i szkole – współpraca z partnerskimi przedszkolami i szkołami, programy międzynarodowe. Wczesna edukacja językowa jako priorytet polityki europejskiej. Przygotowanie nauczycieli przedszkoli i klas I-III do prowadzenia zajęć z zakresu języka obcego. Projektowanie zajęć z zakresu języka obcego dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Wykłady – wykład konwencjonalny, problemowy, prezentacje multimedialne.
Ćwiczenia – metody problemowe, praktycznego działania – projektowanie zadań i sytuacji z zastosowaniem metod aktywizujących.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady
Pozytywnie oceniona praca pisemna dotycząca zagadnień związanych z metodycznymi podstawami edukacji językowej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Ćwiczenia
Pozytywnie oceniony projekt zajęć z zakresu edukacji językowej dzieci.
Ocena końcowa: średnia ocen z wykładów i ćwiczeń.
Literatura każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 09-07-2017 17:24)