SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Projekt edukacyjny - zajęć wczesnego nuczania języka obcego |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-WNJO-PED |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Wczesne nauczanie języka obcego |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 6 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Projekt | - | - | 20 (w tym jako e-learning) |
1,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Specyfika, cel i zasady projektu pedagogicznego. Etapy pracy nad projektem pedagogicznym. Warsztat pisarski nauczyciela – badacza. Precyzowanie problemów pedagogicznych. Określanie metod, technik konstruowania projektu pedagogicznego.
Podstawy wiedzy z pedagogiki specjalnej, psychologii, elementarnej edukacji językowej, wczesnego nauczania języka obcego
Specyfika studiów nad literatura przedmiotu. Zasady i rodzaje poznania naukowego. Cele i zadania poznania teoretycznego. Procedura poznawania piśmiennictwa specjalistycznego. Problemowe tezy z literatury przedmiotu. Metody studiów nad literaturą przedmiotu. Pojęcie i klasyfikacja metod, technik i narzędzi pedagogicznych. Wyjaśnienie stanu wiedzy o przedmiocie studiów. Analiza tekstów specjalistycznych. Interpretacja publikacji naukowych. Uogólnianie danych ze studiów literatury oraz wnioski i postulaty. Specyfika, cel i zasady badań pedagogicznych. Etapy pracy nad projektem pedagogicznym. Warsztat pisarski nauczyciela – badacza. Projektowanie pracy pedagogicznej do wczesnego nauczania języka obcego dzieci.
praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, projektowanie pedagogiczne, działanie w praktyce.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Seminarium zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności (25%składowej zaliczenia)i dyskusji studentów (25%składowej zaliczenia) oraz wykonania poniżej podanych zadań (po 10% składowej zaliczenia):
1) opracowanie teoretyczne przyjętego zagadnienia
2) zaprojektowanie pracy pedagogicznej z dzieckiem zdolnym lub 2) zaprojektowanie i przeprowadzenie badań pedagogicznych.
3) Zrealizowanie projektu.
4) Wyciągnięcie wniosków z badań i sformułowanie postulatów dla praktyki pedagogicznej i dalszych badań naukowych.
5) Napisanie pracy dyplomowej.
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Krak1 2000;
Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1977
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000;
Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995;
Zaczyński W., Praca badawcza
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 09-07-2017 17:02)