SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wykład monograficzny |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-EA-WMD |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem oraz zespołem Aspergera |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie |
Ukazanie studentom dylematów dotyczących terapii osób ze spektrum zaburzeń autystycznych związanych z wyborem różnych teoretycznych podejść oraz metod pracy
Brak wymagań wstępnych
WYKŁADY: 1) Terapia osób ze spektrum zaburzeń autystycznych. 2) Rola terapeuty w procesie wspomagania rozwoju osób ze spektrum zaburzeń autystycznych. 3) Zasady współpracy diagnostyczno-terapeutycznej w zespołach wielospecjalistycznych. 4) Przegląd wybranych koncepcji psychologicznych i pedagogicznych jako podstawy poszukiwania skutecznych oraz etycznych sposobów wspomagania rozwoju osób ze spektrum zaburzeń autystycznych oraz ich rodzin.
Wykład: wykład tradycyjny, wykład konwersatoryjny, pokaz
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie wykładów: Aktywny udział w zajęciach oraz napisanie rozprawki
Ocena ostateczna: Zaliczenie przedmiotu na podstawie aktywnego udziału w zajęciach oraz napisanej rozprawki
1. Błeszyński J., Analiza różnicująca wybranych zespołów zaburzeń autystycznych. Zarys rewalidacji, Toruń 2010.
2 .Błeszyński J., Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju. Skala Oceny Zachowań Autystycznych, Gdańsk 2011.
3. Błeszyński J., Rodzina jako środowisko osób z autyzmem. Aspekt wychowawczo-terapeutyczny, Toruń 2005.
4. Kosakowski Cz.,Węzłowe problemy pedagogiki specjalnej, Toruń 2003.
5. Speck O., Niepełnosprawni w społeczeństwie. Podstawy ortopedagogiki, Gdańsk 2005.
1. Bartnik Cz.S., Personalizm, Lublin 2013.
2. Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2001.
3. http://www.miesiecznik.znak.com.pl/slepota-nie-odbierze-mi-radosci-zycia=
4. http://www.miesiecznik.znak.com.pl/nie-zle-uposledzenie/
5. http://www.miesiecznik.znak.com.pl/sportowcy-i-smiertelnicy/
Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-09-2017 10:39)