SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Terapia behawioralna w pracy z osobami ze spektrum zaburzeń autystycznych |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-EA-TBA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem oraz zespołem Aspergera |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie |
Przedstawienie tożsamości naukowo-pojęciowej terapii behawioralnej. Scharakteryzowanie celów i zasad terapii behawioralnej z osobą ze spektrum zaburzeń autystycznych. Przedstawienie technik behawioralnych służących do nauki nowych umiejętności. Ukazanie technik behawioralnych służących redukcji zachowań niepożądanych u osób ze spektrum zaburzeń autystycznych. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji prowadzonej podczas pracy metodą behawioralną.
Podstawowa wiedza na temat spektrum zaburzeń autystycznych
ĆWICZENIA:
Teoretyczne podstawy terapii behawioralnej. Mity związane z terapią behawioralną. Cele i zasady terapii behawioralnej. Diagnoza behawioralna i budowanie programu edukacyjno – terapeutycznego dla ucznia z autystycznego spektrum zaburzeń. Klasyfikacja technik behawioralnych wykorzystywanych w nauce nowych umiejętności osób ze spectrum autyzmu. Podstawowe narzędzia behawioralne wykorzystywane w eliminowaniu zachowań niepożądanych. Znaczenie prowadzenia dokumentacji w terapii behawioralnej.
Ćwiczenia: dyskusja, pokaz, metoda projektu, ćwiczenia praktyczne
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z ćwiczeń: praca pisemna (opracowanie behawioralnego programu edukacyjno – terapeutycznego na podstawie diagnozy behawioralnej osoby z autyzmem)
Ocena ostateczna: zaliczenie na podstawie pracy pisemnej
Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-09-2017 18:35)