SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zarządzanie strategiczne |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-LOPD-ZSTR |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Logistyka |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład i ćwiczenia | - | - | 12 (w tym jako e-learning) |
0,8 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem nauczania jest nabycie zaawansowanej wiedzy z zakresu zarządzania strategicznego. Poznanie istoty, zasad, modeli, metod i technik zarządzania strategicznego. Ponadto nabycie praktycznych umiejętności identyfikacji problemów i doboru odpowiednich metod do rozwiązania problemów. Poznanie procesów analizy strategicznej, planowania strategicznego i implementacji strategii; Stosowanie metod analizy strategicznej, planowania strategicznego i implementacji strategii do rozwiązania problemów zarządzania.
Brak.
Istota strategii, gry i zarządzania strategicznego. Szkoły i nurty zarządzania strategicznego; Poziomy i rodzaje strategii. Globalny i lokalny kontekst strategii; Proces formułowania strategii; Wizja, misja i cele strategiczne organizacji; Konkurencyjność a przewaga konkurencyjna organizacji; Metody analizy strategicznej otoczenia organizacji; Elementy strategicznej analizy sektora; Metody planowania strategicznego; Implementacja strategii; Alianse strategiczne Zarządzanie strategiczne w kontekście nurtu zasobowego, podejścia przedsiębiorczego oraz sieci międzyorganizacyjnych; Strategie kooperacji i tworzenia wartości; Modele biznesu; Gry strategiczne w warunkach oddziaływań globalizacji i dynamicznego otoczenia.
Wykład z zastosowaniem prezentacji multimedialnej, ćwiczenia, praca grupowa, metoda projektu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie jest w formie pisemnej – pytania opisowe (5 pytań, każde po 20 punktów) Zasady ustalania oceny końcowej: 0-50 pkt. „ndst”, 51- 60 pkt. „dost”, 61-70 pkt. „dst plus”, 71-80 pkt. „dobry”, 81-90 pkt. „db plus”, 91-100 pkt. „bdb”.
1. Kaplan R. S., Norton D. P., Strategiczna karta wyników, PWN, Warszawa 2007.
2. Łobejko S., Pierścionek Z. (red), Zarządzanie strategiczne w praktyce polskich przedsiębiorstw, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2011.
3. Penc-Pietrzak I., Analiza strategiczna w zarządzaniu firmą. Koncepcje i zastosowania, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2003.
4. Romanowska M., Wachowiak P. (red.), Koncepcje i narzędzia zarządzania strategicznego, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2006.
Zmodyfikowane przez dr Katarzyna Huk (ostatnia modyfikacja: 21-09-2017 00:03)