SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Komunikacja alternatywna |
Kod przedmiotu | 12.9-WL-RAT-KA |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Ratownictwo medyczne |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Przedstawienie problemu wykorzystywania kodów manualnych w porozumiewaniu się z z osobami głuchymi. Geneza języka migowego. Nauka alfabetu daktylograficznego, liczebników głównych oraz znaków ideograficznych dotyczących ratownictwa medycznego. Przedstawienie problemu komunikacji z osobami głuchoniewidomymi – alfabet Lorma. Przedstawienie problemu komunikacji z osobami z zaburzeniami mowy – system Makaton.
Sprawność manualna obu rąk.
6. Zapoznanie z alfabetem Lorma.
7. Zapoznanie ze znakami systemu Makaton – bloki tematyczne związane z codzienna komunikacja oraz problemami zdrowotnymi.
Warsztaty, wykład, metody aktywizujące.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich zajęć, przewidzianych do realizacji w ramach programu. Ocenie podlegają: kolokwia sprawdzające wiedzę w formie pisemnej (test jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru) prowadzone przed lub po każdym bloku tematycznym – ocena pozytywna powyżej 50% uzyskanych punktów, test praktycznych umiejętności, wykonanie zadania indywidualnego. W przypadkach nieobecności, Student powinien uzupełnić braki w terminie uzgodnionym z prowadzącym zajęcia.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 04-06-2018 23:14)