Familiarize students with different approaches to create 3D computer graphics.
Introduce modern CGI environments.
Introduce the concepts of 3D modelling, texturing and animation.
Wymagania wstępne
Zakres tematyczny
Concepts of 3D graphics - vertex, edge and polygon
Hard Surface and organic modelling.
Topology of 3D models, loops and rings, subdivision.
High and low poly modelling - optimisation of 3D models, normal map baking.
UVW mapping - mapping coordinates, materials and maps (procedural and raster mapping)
Key framing and interpolation in 3D animation, hierarchy with inheritance in animation.
Lightning, shading and shadows in 3D scene - classic and physically correct lights. Exposure control.
Rendering process - optimisation and methods
Metody kształcenia
laboratory classes, lecture
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Lecture - the passing criterion is a sufficient mark from the final test. Laboratory - the passing criterion are positive marks for laboratory exercises. Final mark components = lecture: 50% + laboratory: 50%
Literatura podstawowa
D. Derakhshani, R. L. Derakhshani, Autodesk 3ds Max 2016 Essentials. Sybex, 2015
K.L. Murdock, Autodesk 3ds Max 2014 Bible, Willey Press, 2013
S.J. Gortler, Foundations of 3D Computer Graphics, MIT Press, 2012
Literatura uzupełniająca
M. McCarthy, How to Cheat in 3ds Max 2015: Get Spectacular Results Fast, Focal Press, 2014
M. Pricken, Creative Advertising: Ideas and Techniques from the World's Best Campaigns, Thames & Hudson, 2008
Adams E.: Fundamentals of Game Design, 3rd edition, New Riders, 2013
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr inż. Andrzej Czajkowski (ostatnia modyfikacja: 03-04-2018 10:22)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.