SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Diagnoza psychopedagogiczna |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSpP-DPSYP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Nabycie wiedzy i umiejętności projektowania i poprawnego przeprowadzania badań służących diagnozie psychopedagogicznej.
Wstęp do pedagogiki, wprowadzenie do psychologii, wprowadzenie do socjologii, pedagogika rodziny.
Wykłady
1) Poznawcze podstawy diagnozy: przedmiot diagnozy, typy diagnoz, etapy diagnozy, diagnoza pełna i niepełna. 2) Kontakt diagnostyczny: cechy kontaktu diagnostycznego, wskaźniki prawidłowego i pozornego kontaktu diagnostycznego, techniki nawiązywania i podtrzymywania kontaktu diagnostycznego, opór w kontakcie diagnostycznym i sposoby przezwyciężania go. 3) Etyczne aspekty diagnozy pedagogicznej.
Ćwiczenia
1) Diagnoza sytuacji dziecka w rodzinie. Diagnoza sytuacji socjalno-wychowawczej dziecka w rodzinie. Diagnoza potrzeb dziecka i poziomu ich zaspokojenia w rodzinie. Diagnoza przypadków przemocy wobec dziecka w rodzinie. 2) Diagnoza sytuacji dziecka w szkole. Diagnoza gotowości szkolnej dziecka. Diagnoza sytuacji społecznej w klasie szkolnej. Diagnoza zachowania się dziecka w szkole. 3) Wzory narzędzi diagnostycznych.
Wykłady
Wykład tradycyjny, prezentacja multimedialna.
Ćwiczenia
Metoda sytuacyjna, metoda przypadków, drama, praca indywidualna, praca w grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady Kolokwium z progami punktowymi (60%-74% punktów – ocena dostateczna, 75%-89% punktów – ocena dobra, 90%-100% punktów – ocena bardzo dobra. Ćwiczenia Praca studenta na zajęciach (25%), realizacja prac zaliczeniowych (25%), kolokwium (50%). Ocena z przedmiotu Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie wykładów i ćwiczeń. Ocena końcowa z przedmiotu to średnia arytmetyczna oceny z ćwiczeń i wykładów. |
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 09-04-2018 16:45)